سیاسی

کشتار در سکوت کودکان میانمار آبروی مدعیان حقوق بشر را برد

کجا است حقوق بشر و در منشورهای بین‌المللی کجا است حق کودک؟ زمانی که عربستان سردمدار ناقض حقوق بشر و کودک‌کش معروف در شورای حقوق بشر سازمان ملل به‌عنوان رئیس یکی از پنل‌های کلیدی شورای حقوق بشر سازمان ملل منصوب می‌شود باید فاتحه استانداردهای بین‌المللی حقوق بشری که عربستان را شکل دهد و درباره نقض حقوق بشر در سراسر دنیا گزارش ارائه کند را خواند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: کودکان به‌عنوان قربانیان صف اول جرم و جنایت نظام سلطه قرار دارند و حقوق کودک واژه دهان‌پرکنی برای سرپوش گذاشتن بر وجدان‌های خفته بشری شده است.
احمدعلی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان در رابطه با زیرپاگذاشتن حقوق کودکان در دنیا اظهار داشت: در حالی روز جهانی حقوق کودک را پشت سر گذاشتیم که در دنیا چیزی به‌عنوان حقوق بزرگسالان واقعیت خارجی ندارد چه برسد به حقوق کودک و باید بیشتر گفت حقوق نابشر در دنیا در حال اجرا شدن است.
وی افزود: کودکان با توجه به عدم بلوغ جسمی، روانی و اجتماعی از توانایی مراقبت از خود برخوردار نیستند از همین رو مراقبت و حمایت ویژه از آنان ابتدا در اعلامیه‌ ژنو حقوق کودک سال ۱۹۲۴ کلید خورد و مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفت.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اشاره کرد: اعلامیه جهانی حقوق کودک در 20 نوامبر سال ۱۹۵۹ میلادی، توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید و پس از آن در سال ۱۹۸۹ نیز کنوانسیون حقوق کودک تصویب شد.
مقدم تصریح کرد: از زیر مجموعه‌های سازمان ملل نهادی به نام یونیسف نیز تأسیس شد تا تلاش خود را برای کاهش بیماری، مرگ و میر در کودکان و حمایت از آنان در هنگام جنگ و حوادث طبیعی و… در این راستا قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: در متن کنوانسیون از دولت‌ها خواسته است بدون در نظر گرفتن نژاد، رنگ، زبان، دین، عقاید سیاسی و... حقوق کودک را به رسمیت شناخته و در این راستا اهتمام ورزند و همچنین دولت‌ها را مکلف می‌کند کودکان را باید با روحیۀ تفاهم، گذشت، معتقد به دوستی بین مردم، صلح و برادری جهانی و با آگاهی کامل بر اینکه توانایی و استعداد آن‌ها باید وقف خدمت به همنوعان‌شان شود، پرورش دهند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان گفت: همچنین در کنوانسیون آمده است که کودکان حق حیات داشته و رشد کنند و باید در مقابل‌ هرگونه‌ اعمال‌ و رفتاری‌ که‌ ترویج‌ تبعیضات‌ نژادی‌، مذهبی‌ و ...‌ را ممکن‌ سازد، حمایت‌ شود.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: سازمان ملل حتی برای رصد و نظارت بر اجرای مفاد این کنوانسیون کمیته حقوق کودک ملل متحد را پیش‌بینی کرده که نهادی برای بررسی گزارش‌های رسیده از کشورهای عضو کنوانسیون است.

مقدم افزود: ذکر موارد فوق لازم بود تا بینید پیش‌بینی‌های سازمان‎ها و نهادهای بین‌المللی در زمینه الزام کشورها به رعایت حقوق کودک تا چه میزان است.
دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان تصریح کرد: حال خود قضاوت کنید از دل این دستگاه‌های عریض و طویل بین‌المللی و معاهداتی که سنگ کودکان را به سینه می‌زنند چه چیز بیرون آمده است؟
وی اظهار کرد: اما در عمل می‌بینیم کودکان به‌عنوان قربانیان صف اول جرم و جنایت نظام سلطه قرار دارند و کافی است به مناطق ناآرام خاورمیانه و غرب آسیا سری بزنید تا به درستی به این گفته پی ببرید و حقوق کودک واژه دهان‌پرکنی برای سرپوش گذاشتن بر وجدان‌های خفته بشری شده است.
مقدم عنوان کرد: کجا است حقوق بشر و در منشورهای بین‌المللی کجا است حق کودک؟ زمانی که عربستان سردمدار ناقض حقوق بشر و کودک‌کش معروف در شورای حقوق بشر سازمان ملل به‌عنوان رئیس یکی از پنل‌های کلیدی شورای حقوق بشر سازمان ملل منصوب می‌شود باید فاتحه استانداردهای بین‌المللی حقوق بشری که عربستان را شکل دهد و درباره نقض حقوق بشر در سراسر دنیا گزارش ارائه کند را خواند.
 وی بیان داشت: عربستان در حالی در سال 2015 به یمن حمله کرد که اصلی‌ترین قربانیان این جنگ کودکان و زنان هستند و تا کنون بیش از 300 هزار فوت شده بر اثر وبا ناشی از قحطی و فقر بر روی دستان مردم این کشور گذاشته شده است.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان گفت: در حالی که سازمان ملل ائتلاف تجاوز به یمن به رهبری عربستان را در لیست سیاه خود قرار داد که این ائتلاف بدون توجه به سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشر و حقوق کودکان حملات خود را ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: در افغانستان در خلال حمله آمریکا به این کشور اجحاف حقوق کودکان توسط نیروهای افراطی، مبلغان مذهبی وهابی و نیروهای آمریکایی به وفور دیده می‌شود و می‌شنویم که توسط حملات کور نیروهای آمریکا هر از گاهی کودکانی در این کشور به خاک و خون کشیده می‌شوند.
مقدم ادامه داد: نمونه عینی دیگری در مورد کودک‌کشی در دنیا که در حال وقوع است کشتار کودکان بی‌دفاع و مظلوم در میانمار است و جامعه جهانی با بسنده کردن به صدور بیانیه‌ای چشم خود را بر نقض آشکار حقوق کودکان و زنان بسته است.
این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: آبروی این همه صرف وقت جامعه جهانی در تدوین حقوق کودکان رفته است آنجا که در بیخ گوش آنان صدای رسای مظلومیت کودکان فلسطینی به گوش می‌رسید و آنان در سکوتی مرگبار آن را نشنیده می‌گیرند و اجازه دادند که این رژیم منحوس کودک‌کش پرونده جنایات ضد بشری خود را در کشتار کودکان روز به روز قطورتر کند.
مقدم اضافه کرد: کجا است جامعه جهانی آنجایی که رژیم ددمنش صهیونیستی بر سر کودکان صبرا و شتیلا بمب‌های عروسکی می‌ریخت و کودکان به خیال وسایل بازی به سمت آنان می‌شتافتند و در عوض به جای بغل کردن اسباب‌بازی، مرگ را بغل می‌کردند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان تصریح کرد: ننگ باد بر کاغذپاره‌های بی‌ارزشی که کودک این موجود معصوم و بی‌گناه را که قرار بود طبق معاهدات و کنوانسیون‌های خود فارغ از نژاد و مذهب به صرف انسان بودن تحت حمایت قرار دهند اما اکنون از رسانه‌های جهان خبری که هر روز مخابره می‌شود کشتار کودکان معصوم و مظلوم در فلسطین، افغانستان، میانمار، یمن و عراق... است.
 مقدم ادامه داد: آمریکا به‌عنوان کشوری که با چراغ سبز او همه این جنایات رخ می‌دهد برای نخستین‌بار در تاریخ سیاسی خود صداقت به‌خرج داد و از امضای کنوانسیون حقوق کودک سرباز زد چون به ماهیت خود مبنی بر ارزش نداشتن جان کودکان فارغ از نژاد و مذهب مطلع بود و عملاً به کودک‌کشی رسمیت بخشید.

https://shoma-weekly.ir/QLPwT8