سیاسی

کسر حقوق بازنشستگان باعث شکاف در جامعه می شود

در شرایطی معاونت توسعه حقوق بازنشستگی را کاهش داده است که بخش خصوصی با همان رویه گذشته بازنشستگی را دنبال می کند. بنابراین دو رویه مختلف باعث شکاف می شود. از سوی دیگر باعث می شود بازنشستگان بعد از بازنشستگی هر شغلی از کشور را با حقوق کمتر اشغال و بازار کار جوانان را تهدید کنند.
عبدالرضا مصری گفت:‌ در کشور قانونی به مدت 54 سال اجرا شده بود که متأسفانه هر از گاهی با بخشنامه ای رویه ثابت دستخوش تغییر قرار می گیرد.

رئیس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: متأسفانه اخیراً معاونت توسعه دولت بخشنامه داده است که از حقوق بازنشستگی صندوق توسعه 20 درصد کاهش یابد.

این عضو کمیسیون اجتماعی افزود: این اتفاق با موادی از قانون برنامه، خدمات کشوری و اصل 73 قانون اساسی مغایرت دارد. این مجلس است که قوانین را تفسیر می کند تا دولت و معاونت توسعه.

مصری تأکید کرد: در شرایطی معاونت توسعه حقوق بازنشستگی را کاهش داده است که بخش خصوصی با همان رویه گذشته بازنشستگی را دنبال می کند. بنابراین دو رویه مختلف باعث شکاف می شود. از سوی دیگر باعث می شود بازنشستگان بعد از بازنشستگی هر شغلی از کشور را با حقوق کمتر اشغال و بازار کار جوانان را تهدید کنند.

https://shoma-weekly.ir/ZUTcCZ