بین الملل

کسب اعتبار داعش با برند انعکاس جنایت

رهبر معظم انقلاب در سخنان سال جاری خود در حرم امام فرمودند: امروز یک عده‌اى در بخشهاى مختلف دنیاى اسلام به‌نام گروه‌هاى تکفیرى و وهابى و سَلَفى، علیه ایران، علیه شیعه، علیه تشیع، دارند تلاش می‌کنند، کارهاى بدى می‌کنند، کارهاى زشتى می‌کنند؛ اما اینها دشمنهاى اصلى نیستند؛ این را همه بدانند. دشمنى می‌کنند، حماقت می‌کنند اما دشمن اصلى، آن کسى است که اینها را تحریک می‌کند، آن کسى است که پول در اختیارشان می‌گذارد، آن کسى است که وقتى انگیزه‌ آنها اندکى ضعیف شد، با وسایل گوناگون آنها را انگیزه‌دار می‌کند؛ دشمن اصلى، آن کسى است که تخم شکاف و اختلاف را بین آن گروه نادان و جاهل، و ملت مظلوم ایران مى‌افشاند؛ اینها آن دست پنهانِ سرویس‌هاى امنیتى و اطلاعاتى است.به واسطه خبیث بودن و نزدیکی رسانه ای داعش به سرویس‌های اطلاعاتی غربی چه بسا بعید نیست این شایعه از سوی خود آنها ترتیب داده شده و در رسانه‌های اسلامی‌نیز رواج پیدا کند، ضمن انحراف افکار عمومی‌شیعیان، تردید افکنی جدی در اذهان مسلمانان به دلیل نا امیدی از ظهور امام زمان(عج) اتفاق بیافتد.

محمد علائی- تصاویری تکاندهندهای از جنایات داعش در عراق+18

صحنههای واقعی از جنایات داعش

(تصاویر) جنایت هولناک داعش در صلاحالدین

ادامه جنایات «داعش»در عراق: اعدام شش پلیس شیعه

جنایات و قتل عام مردم توسط گروه داعش +21

و...

مطالبی از این دست در دو هفته اخیر، سرخط اصلی بسیاری از رسانههای منطقه و داخلی بوده است. جنایات داعش در عراق برکسی پوشیده نیست اما نحوه مواجهه با اقدامات این گروهک بعثی- تکفیری بازی در جبهه رسانهای آنها برای به رخ کشیدن قدرت پوشالیشان از طریق ترور و جنایت بوده تعبیر شده است.

جنگ تبلیغاتی داعش که برخی رسانهها را وادار به نمایشی مبنی بر قدرتمند بودن و غیر قابل کنترل بودن آنها کرده باعث شده تا برخی مرعوب این سیاست
رسانه ای شده و به این نتیجه برسانند که جهاد با این موجودات کار هر کسی نیست.

نشان دادن چهره خشن و منفی و تخریب حقیقت اسلام، اصلی ترین هدفی است که گروهک تروریستی داعش توسط انتشار اقدامات آنها در فضای مجازی دنبال میکردند.هراس افکنی از طریق تصویربرداری از جنایات خود توسط گروه داعش، علیه مردمیبی دفاع و اعدام چندین نظامیو بازتاب آن در فضای مجازی همان خواسته ای بوده است که تیم رسانه ای بعثی- تکفیریها آن را دنبال میکردهاند.

قتل عام زنان و کودکان و کشتار بیرحمانه توسط گروهک بعثی- تکفیری داعش و انعکاس آن در مجامع بین المللی، اسلام را خشونت طلب و بیگانه با ارزشهای انسانی معرفی میکند و این عملکرد رسانه ای دقیقا همان چیزی است که دشمنان اسلام با هزینه کردنهای سنگین به دنبال بزرگ کردن آن بوده و هستند. کاری که توسط مسلمان نماها و گروهای بعثی- تکفیری اکنون در عراق اجرایی میشود.

دراین میان هستند رسانههایی که به واسطه بار
رسانه
ای تیم داعش، در دام بازی آنها افتاده و به بیان مطالبی پرداخته اند که توجیهی برای انتشار آنها وجود ندارد. در میان تحلیلهای متفاوتی که از حضور تروریستهای بعثی تکفیری در عراق و سوریه و ایجاد جنایت و نا امنی ارائه میشود، در رسانهها اشاره به احادیث آخرالزمان و علائم ظهور امام عصر(عج) نیز دیده میشود.
اشاره مستقیم به علائمی
چون خروج سفیانی، آشوب در منطقه شامات و عراق، قتل نفس زکیه و امثالهم و تطبیق با تحولات اخیر عراق، اکنون به صورت غیرطبیعی در شبکههای اجتماعی و رسانهها در حال انتشار است.
بزرگ کردن قدرت و هجمه داعش در رسانه
ها به طور حتم کمک به فضای روانی و ارعابی است که دقیقا داعش با کمک آن به دنبال بزرگنمایی از وضعیت خود میباشد.

کما اینکه تحلیل بزرگان سیاسی و دینی ما از شرایط و اوضاع کنونی عراق و سوریه چیزی به غیر از این میباشد.

رهبر معظم انقلاب در سخنان سال جاری خود در حرم امام فرمودند: امروز یک عدهاى در بخشهاى مختلف دنیاى اسلام بهنام گروههاى تکفیرى و وهابى و سَلَفى، علیه ایران، علیه شیعه، علیه تشیع، دارند تلاش میکنند، کارهاى بدى میکنند، کارهاى زشتى میکنند؛ اما اینها دشمنهاى اصلى نیستند؛ این را همه بدانند. دشمنى میکنند، حماقت میکنند اما دشمن اصلى، آن کسى است که اینها را تحریک میکند، آن کسى است که پول در اختیارشان میگذارد، آن کسى است که وقتى انگیزه آنها اندکى ضعیف شد، با وسایل گوناگون آنها را انگیزهدار میکند؛ دشمن اصلى، آن کسى است که تخم شکاف و اختلاف را بین آن گروه نادان و جاهل، و ملت مظلوم ایران مىافشاند؛ اینها آن دست پنهانِ سرویسهاى امنیتى و اطلاعاتى است.به واسطه خبیث بودن و نزدیکی رسانه ای داعش به سرویسهای اطلاعاتی غربی چه بسا بعید نیست این شایعه از سوی خود آنها ترتیب داده شده و در رسانههای اسلامینیز رواج پیدا کند، ضمن انحراف افکار عمومیشیعیان، تردید افکنی جدی در اذهان مسلمانان به دلیل نا امیدی از ظهور امام زمان(عج) اتفاق بیافتد.

نکته دیگر اینکه باید توجه داشت که تکفیریها دشمن اصلی ما نیستند. رهبر معظم انقلاب در تبیین دشمن اصلی اسلام و پشت پرده اختلاف افکنی در منطقه در دیدار سفرای کشورهای اسلامیدر سال جاری فرمودند: رژیم صهیونیستىِ غاصب - که امروز بزرگترین بلیه دنیاى اسلام وجود این رژیم است - باید بتواند با آسودگى زندگى کند، بر مشکلات خودش فائق بیاید، بر عوامل نابودکنندهاى که بحمدالله در ارکان آن رژیم غاصب وجود دارد فائق بیاید؛ این نمیشود مگر اینکه سر مسلمانها را بند کنند، بین آنها اختلاف بیندازند، مسائل کوچک را براى آنها بزرگ کنند.قدرتمندترین اسلحه داعش،
شایعه پراکنی و ایجاد رعب و وحشت در دل مخاطبان مسلمان خود است. اسلحه را از دستشان بگیریم.

https://shoma-weekly.ir/NI415N