سیاسی

کسانی که نسنجیده حرف می‌زنند، برای کشور مشکل می‌‌آفرینند

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی گفت:بعضی حرف‌های نامربوطی می‌زنند که برای سیاست مضرّ است و باعث شکست می‌شود؛ کسانی که بی‌باک و نسنجیده حرف می‌زنند، برای کشور مشکل می‌آفرینند.
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی گفت:بعضی  حرف‌های نامربوطی می‌زنند که برای سیاست مضرّ است و باعث شکست می‌شود؛ کسانی که بی‌باک و نسنجیده حرف می‌زنند، برای کشور مشکل می‌آفرینند.
وی تصریح کرد: تبلیغات چه در داخل مملکت و چه در خارج و در مقابل تبلیغات دشمن، فنّ مهمی است که باید اشخاصی در این عرصه تربیت شوند که بدانند چه طور و از کجا باید شروع کنند و بلاغت که همان تکلّم به مقتضای حال است را چگونه اجرا کنند، مثلاً بدانند که اکنون مقتضای حال دنیا این است که ما چه حرفی بزنیم، چرا که گاهی اوقات بعضی اشخاص این را نمی‌دانند و حرف‌های نامربوطی می‌زنند که برای سیاست مضرّ است و باعث شکست می‌شود. کسانی که بی‌باک و نسنجیده حرف می‌زنند، برای کشور مشکل می‌آفرینند.
وی ادامه داد: اشخاصی که می‌خواهند حرف بزنند باید بصیرت  داشته باشند؛ به موقع حرف بزنند و تکلّم به مقتضای حال داشته باشند.
این مرجع تقلید گفت: همین اوضاعی که الان به واسطه اهانت به پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله پیش آمده است که البته به جایی نمی‌رسد چرا که از اول هم این اهانت‌ها، مثل مجنون خواندن پیامبر در آیه «قَالُوا یا أَیّهَا الَّذِی نُزِّلَ عَلَیهِ الذِّکْرُ إِنَّکَ لَمَجْنُونٌ»‌ هر چه بیشتر بود، عکس العمل، اظهار ارادت و توجه به وجود مبارک پیامبر صلی الله علیه و آله بیشتر می‌شد و این نور پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بود که روز به روز بر عظمتش افزوده شده و می‌شود.
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی افزود: هیچ کس فکر نمی‌کرد که در دنیای فعلی، مسلمانان این طور ابراز احساسات داشته باشند که نسبت به اهانت به پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم اینگونه پر شور وارد میدان شوند؛ بر خلاف پیروان ادیان دیگر که مثلاً اگر به حضرت عیسی علی نبینا و آله و علیه السلام جسارتی شود، آنهایی که می‌گویند ما مسیحی هستیم این طور جلو نمی‌آیند و ابراز انزجار نمی‌کنند.
وی اضافه کرد: در دنیا هم بین پیروان ادیانی که الان وجود دارد، هیچ کدام مثل پیروان دین اسلام به دستورات دین خود عمل نمی‌کنند. بلی، ممکن است جاهایی خلاف احکام و شرع رفتار شود، ولی کلّیّت برنامه زندگی مسلمانان، از خوراک، پوشاک و معاشرت‌ها همه تحت دستورات اسلام است. الان در پیروان ادیان دیگر این التزام به دستورات دین نیست. البته امیدوارم که نقاط ضعف ما برطرف شود که هرچه بعضی مسائل مانند رقص، قمار و امثال این ملاهی و مناهی زیادتر شود، هویت اسلامی ضعیف‌‌تر می‌شود.
آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این که باید هویت اسلامی خود را در کمال قوت نگاه داریم گفتند: مطالبی را که اسلام طرد کرده، از جامعه اسلامی خود دور کنیم نه این‌که آنها را ترویج کنیم و ملاهی و مناهی را مثلاً تحت عنوان موسیقی و سمفونیک ترویج کنیم.

https://shoma-weekly.ir/Y6OL2i