سیاسی

کسانی به دولت دعوت شوند که پایبندی به قانون اساسی را اثبات کرده اند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، با بیان اینکه آقای روحانی بارها تاکید کرده است که یک دولت فراجناحی تشکیل می دهد و از معتدلان اصولگرا و اصلاح طلب در دولت تدبیر و امید استفاده خواهد کرد، گفت: رئیس جمهور منتخب در انتخاب اصلاح طلبان دقت کند.
محمد نبی حبیبی با اشاره به دلیل شکست اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: تعدد کاندیداها اصلی ترین عامل شکست این جریان در انتخابات بود.

وی افزود: موتلفه اسلامی از 8 ماه پیش اعلام کرده بود که در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا در انتخابات معرفی می کند؛ اما اگر ائتلافی برای وحدت صورت بگیرد و اصولگرایان بر روی فرد دیگری به اجماع برسند کاندیدای ما انصراف خواهد داد و بر این عهد خود پایبند ماند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: اگر دیگر اصولگریان هم با هم هماهنگ بودند ، با تعدد کاندیداها مواجه نمی شدیم و این اتفاقی که امروز افتاد را شاهد نبودیم.

وی همچنین در توصیه ای به رئیس جمهور منتخب برای تشکیل کابینه گفت: اگر همانطور که آقای روحانی قول دادند عمل کنند نتیجه خوبی خواهد داشت.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، افزود: ایشان بارها در سخنرانی های انتخاباتی خود تاکید کرده است که یک دولت فراجناحی تشکیل می دهد و از معتدلان اصولگرا و اصلاح طلب در دولت تدبیر و امید استفاده خواهد کرد.

حبیبی خاطرنشان کرد: استفاده از اصلاح طلبان در دولت آینده نیازمند یک دقت نظر است و رئیس جمهور منتخب اگر می خواهد اصلاح طلبان در دولتش حضور داشته باشند باید کسانی را انتخاب کند که در عمل پایبندی شان به ولایت فقیه و قانون اساسی به اثبات رسیده باشد.

https://shoma-weekly.ir/NIrt22