بین الملل

کرملین: سیاستمداران اروپایی در توقف ارسال گاز مقصر هستند معاون نخست وزیر روسیه: قیمت گاز در اروپا باز هم افزایش خواهد یافت


کرملین: سیاستمداران اروپایی در توقف ارسال گاز مقصر هستند
"دیمیتری پسکوف"، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه شب گذشته در برنامه مستند «مسکو.کرملین.پوتین» اعلام کرد که تقصیر توقف خط لوله گاز "جریان شمالی" (نورد استریم) تنها متوجه سیاستمداران اروپایی است که تصمیم به اعمال تحریم‌های ضدروسی گرفتند.

سخنگوی کرملین گفت: «اگر اروپایی‌ها کاملاً پوچ و بی‌معنا تصمیم گرفتند که بر اساس آن از سرویس‌دهی تجهیزات خود، یا بهتر است بگوییم، تجهیزاتی که متعلق به شرکت "گازپروم" است، ولی طبق قرارداد، آنها باید آنها را سرویس کنند، خودداری می‌کنند، این مسئله تقصیر گازپروم نیست. تقصیر آن سیاستمدارانی است که تصمیم به تحریم روسیه گرفتند، ولی اکنون آسانترین راه این است که طرف روسی را مقصر جلوه دهند.»

پسکوف یادآور شد، کشورهای اروپایی با تصمیمات احقمانه خود اکنون باید منتظر شرایط سخت‌تری باشند، برای اینکه وضعیت در فصل زمستان بسیار بدتر خواهد شد.

معاون نخست وزیر روسیه: قیمت گاز در اروپا باز هم افزایش خواهد یافت

الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه در مسائلل انرژی شب گذشته در مصاحبه‌ای تلویزیونی، رشد بیشتر قیمت گاز در اروپا را قابل پیش بینی دانست. وی یادآور شد که کشورهای غربی با وجود بحران گازی، همچنان یک سیاست کوته بینانه را دنبال می‌کنند که منجر به فروپاشی کامل بازارهای انرژی اروپا خواهد شد.

وی افزود: "و این وضعیت محدود نیست، زیرا ما هنوز در فصل گرما قرار داریم و زمستان در راه است و مشکلات غیرقابل پیش بینی زیادی ممکن است بوجود آید و شرایط بسیار دشوارتر شود."

پیش از این، آلکسی میلر، رئیس شرکت گازپروم روسیه، نیز به نوبه خود گفته بود که قیمت سهام گاز در اروپا در نقطه اوج خود در فصل پاییز و زمستان ممکن است به بیش از 4000 دلار در هر هزار متر مکعب برسد.  

رژیم صهیونیستی در وحشت گسترش عملیات مقاومت باقی مانده است
در پی عملیات دره اردن که منجر به زخمی‌شدن ۷ نظامی صهیونیست شد، نهادهای امنیتی این رژیم نسبت به افزایش عملیات ضد صهیونیستی هشدار دادند.
شبکه سراسری رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی کان در گزارشی در این رابطه اعلام کرد: نگرانی فعلی و جدی اسرائیل آن است که عملیات امروز منجر به افزایش عملیات ضد صهیونیستی شود.

این شبکه با اشاره به ناکامی در دستگیری سومین مجری عملیات تأکید کرد: مجریان عملیات منتظر شدند تا اتوبوس روز یک‌شنبه مملو از نظامی شود و بعد به آن حمله کردند که بیانگر این مسئله است که نقشه انجام آن به‌دقت طراحی شده است.

خبرنگار کان هم گزارش داد: منطقه‌ای که در دره اردن عملیات در آن صورت گرفت، جزو مناطق امن برای اسرائیل محسوب می‌شد، همین امر باعث شد این نگرانی به وجود‌ آید که شاهد عملیات مشابهی در مناطق دیگر هم باشیم.

حمله مسلحانه مبارزان فلسطینی به صهیونیستها
مبارزان فلسطینی در ناحیه غور اردن واقع در کرانه غربی رود اردن به صهیونیست‌ها حمله مسلحانه داشتند.
۵ صهیونیست به شدت زخمی شدند.
حین عملیات خشاب مسلسل یکی از فلسطینیان جدا شد که در غیر این صورت تلفات به دهها نفر افزایش می یافت.
در عملیات جدید فلسطینیان در جنوب کرانه غربی رود اردن که به وسیله یک بمب دست ساز انجام گرفت ۴ صهیونیست زخمی شدند.

 روزنامه هاآرتص نوشت: رژیم صهیونیستی همچنان به اقداماتش علیه توافق احتمالی هسته‌ای ادامه می‌دهد.

 روزنامه کویت‌تایمز در عنوان نخست خود به رشد پیوسته تجارت میان آمریکا و کویت اشاره کرده است. سفیر کویت در آمریکا خواستار سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی در این کشور شده است.
https://shoma-weekly.ir/5HfzKP