سیاسی

کرمانشاه دارای بالاترین رتبه 14 چالش اجتماعی است

به باور کرمی راد توجه جدی به بحث بیکاری در استان بسیار مهم است چرا که همین موضوع عامل بوجود آمدن 14 چالش اجتماعی است و ما در همه این چالش ها در کشور بالاترین رتبه را داریم.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی فردا (یکشنبه 27 تیر) به کرمانشاه سفر خواهد کرد، تا علاوه بر دیدار با مردم به مشکلات این استان نیز رسیدگی کند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان کرمانشاه در این خصوص گفت: مردم این استان شایسته خدمت بیشتری هستند و به طور قطع اگر دولت کاری را برای این استان انجام بدهد مردم این خدمت را به یاد خواهند سپرد.
محمد کرمی راد ضمن عرض خیر مقدم به رئیس جمهوری گفت: بنده به عنوان دبیر حزب موتلفه در استان و همچنین نماینده ادواری کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی کاملا نگاه توسعه ای به استان دارم و خودم را جدا از مسایل خطی و باندی می بینیم.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: از روز اول روی کار آمدن دولت فعلی، مرحوم عسگراولادی به رئیس جمهوری و نیز بنده به استاندار وقت تبریک گفتیم و آرزوی توفیق خدمت برای دولت داشته و داریم.

*
کرمانشاه سینه ستبر ایران
کرمی راد در خصوص اهمیت استان کرمانشاه به نقل از مقام معظم رهبری گفت که 'کرمانشاه سینه ستبر ایران است'؛ چرا که در طول هشت هزار سال مورد توجه حکومت های مختلف در فلات بیرونی و فلات درونی ایران بوده است.
وی با بیان اینکه مرکزیت غرب کشور همواره با کرمانشاه بوده و این منطقه مرکز ثقل کشور بوده است گفت: متاسفانه در طول سالیان اخیر مرکزیت از این استان گرفته شده و به یکی از استان های همجوار داده شده از جمله مراکز دولتی، دانشگاهی، قضایی و حتی کمیته امداد و مرکز خدمات ایران خودرو!
نماینده سابق کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی؛ عقب افتادگی های استان را زیاد عنوان کرد و گفت: لازم است دولت کمک کند تا استان لااقل در مسیر توسعه قرار بگیرد و حرکت رو به جلوی خودش را آغاز کند و این موضوع نگاه ویژه دولت به کرمانشاه را می طلبد.
کرمی راد ادامه داد که متاسفانه در دولت های گذشته آن گونه که شایسته بوده به استان ما رسیدگی نکرده اند زیرا اگر توجه داشته باشید هشت سال دفاع مقدس باعث نابودی تمام زیرساخت های استان شد.
وی افزود: در هشت سال بعد از جنگ نیز به دلیل وجود صدام و احساس خطر از ناحیه عراق، دلار هفتاد ریالی را در مرکز کشور سرمایه گذاری کردند و متاسفانه دولت وقت به جای توجه به این همه جوان و ایثارگری و شهیدی که مردم استان داشتند بیشتر نگران دلارهای خودش بود و در دولت های بعد تبعات این موضوع نیز ادامه پیدا کرد.

*
توقع و انتظارات از سفر رئیس جمهوری به استان
دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان کرمانشاه مهمترین توقع و انتظارات مردم استان از سفر رئیس جمهوری را در درجه اول توجه به مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان دانست که بخش عمده آن هنوز انجام نشده است.
کرمی راد توجه به طرح هایی مانند پالایشگاه، راه آهن، قطار شهری و واحدهای صنعتی راکد استان را از جمله مهمترین خواسته ها عنوان کرد.
به باور کرمی راد همچنین توجه جدی به بحث بیکاری در استان بسیار مهم است چرا که همین موضوع عامل بوجود آمدن 14 چالش اجتماعی است و ما در همه این چالش ها در کشور بالاترین رتبه را داریم.
وی گفت که در خصوص اشتغال حتما باید در استان اقدام عملی انجام بشود و با بحث تبلیغاتی و وعده دادن کاری درست نمی شود چرا که ما مردم بسیار خوبی داریم که با حضورشان در صحنه های مختلف پشتیبانی خود را از انقلاب همواره ثابت کرده اند.
کرمی راد در خصوص بحث سرمایه گذاری در استان گفت: دولت می تواند تسهیلات و امتیازات خاصی را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه قایل بشود.
وی افزود: درست است که سرمایه گذار بخش خصوصی باید بیاید و در استان سرمایه گذاری کند ولی نقش دولت در هدایت سرمایه گذار خارجی و داخلی به منطقه کلیدی است.
وی در ادامه گفت که از طرح هایی که برای رونق استان لازم است ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین است که بنده جزو کسانی هستم که بحث منطقه آزاد از قصرشیرین تا ماهیدشت را مطرح کرده ام.
به باور کرمی راد تاکنون از ظرفیت های گردشگری استان کرمانشاه بخوبی استفاده نشده و می توان با عقب نشینی و انتقال بخشی از پادگان ها به خارج از شهر در مسیر کریدور گردشگری معبد آناهیتا تا طاقبستان و سرمایه گذاری و ارایه تسهیلات دولتی این بخش را فعال کرد.
وی افزود: از نظر راهیان نور نیز متاسفانه همواره نگاه ها به سمت جنوب کشور بوده و منطقه غرب از این نظر غریب بوده است.

*
ظرفیت های بخش کشاورزی
نماینده سابق کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: استان ما ظرفیت خوبی از نظر کشاورزی و دامداری دارد که لازم است برای جلوگیری از مهاجرت از روستاها و نیز ایجاد اشتغال، صنایع تبدیلی را در کنار این دو بخش در استان فعال کنیم.
کرمی راد ادامه داد که کرمانشاه با توجه به وضعیت خاک و آب؛ این قابلیت را دارد که به قطب کشاورزی کشور تبدیل بشود.
وی همچنین توجه جدی انتقال آب به دشت سنجابی و ماهیدشت را خواستار شد چرا که این دو منطقه به تنهایی این قابلیت را دارد تا بخش بزرگی از محصولات کشاورزی کشور را تامین بکند.
کرمی راد هنرستان های کشاورزی در دهستان ها را بسیار کاربردی تر از دبیرستان هایی دانست که رشته ادبیات و علوم انسانی دارند چرا که دانش آموزانی که در هنرستان های کشاورزی درس می خوانند با الفبای اولیه علوم کشاورزی و دامداری آشنا می شوند و این موضوع برای توسعه کشاورزی و استفاده از ظرفیت های بومی در استان بسیار مفید است.

https://shoma-weekly.ir/ZS28D9