سیاسی

کرامت مردم هم باید از سوی متولیان حج حفظ شود

حج یک فرصت بی نظیر برای مسلمانان است و در روایات آمده که اگر حج خانه خدا از مردم خالی شود، باید حاکم اسلامی با پول بیت المال، عده ای را به حج اعزام کند؛ این امر جایگاه رفیع حج را می رساند، اما شأن و کرامت مردم هم باید از سوی متولیان سرزمین وحی حفظ شود.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه نباید عرصه حج را خالی کنیم، افزود: حضور مردم ایران در حج موجب آشنایی بیشتر مسلمانان با انقلاب اسلامی و وحدت هر چه بیشتر مذاهب اسلامی خواهد بود.

لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس نهم در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج گفت: فریضه حج از اعمال سیاسی- عبادی مسلمانان است و یک فرصت بی نظیری برای پیوند بیشتر گروه های مختلف امت اسلامی است.

رئیس سابق فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید عرصه حج را خالی کنیم، افزود: حضور مردم ایران در حج موجب آشنایی بیشتر مسلمانان با انقلاب اسلامی و وحدت هر چه بیشتر مذاهب اسلامی خواهد بود؛ این وحدت نیاز همیشگی دنیای اسلام است.

افتخاری با ذکر اینکه حج طولانی ترین همایش دینی- سیاسی مسلمانان است، گفت: حضور یک ماهه مسلمانان در سرزمین وحی و در کنار یکدیگر در قالب کنگره حج، از امتیازات بزرگ فریضه حج است.

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: حج یک فرصت بی نظیر برای مسلمانان است و در روایات آمده که اگر حج خانه خدا از مردم خالی شود، باید حاکم اسلامی با پول بیت المال، عده ای را به حج اعزام کند؛ این امر جایگاه رفیع حج را می رساند، اما شأن و کرامت مردم هم باید از سوی متولیان سرزمین وحی حفظ شود.

رئیس سابق فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه باید دولت عربستان نسبت به کرامت و حرمت میهمانان خانه خدا توجه ویژه داشته باشد، گفت: خداوند مسلمانان را از نقاط مختلف دنیا به حج دعوت کرده است و متولیان حرمین شریفین نباید کاری خلاف خواسته خدا انجام دهند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به نقش حج در عظمت امت اسلامی گفت: اعمال و مناسک حج و حضور مسلمانان در سرزمین وحی، جلوه ای از عظمت امت اسلامی را نشان می دهد که همگان آن را در ایام حج به چشم خود می بینند.

https://shoma-weekly.ir/PE8lG9