سیاسی

کاهش فاصله مردم و دولت ازجمله دستاوردهای دولت سیزدهم است

حمیدرضا ترقی، قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» در آستانه سالگرد آغاز به کار دولت سیزدهم و هفته دولت اظهارکرد: دولت سیزدهم طی یک ‌سال گذشته در زمینه‌های مختلف، موفقیت‌های بسیاری کسب کرده و در برخی زمینه‌ها نیز با معضلاتی مواجه است.

وی افزود: صیانت از جان مردم و مهار ویروس کرونا ازجمله اقدامات دولت سیزدهم بود که نتیجه موفقیت‌آمیزی داشت. علی‌رغم آنکه دولت گذشته نتوانسته بود واکسن را به کشور وارد کند و به‌نوعی جان مردم را به عوامل سیاسی همچون برجام و FATF گره‌زده بود اما دولت سیزدهم توانست در بدو ورود خود تولید داخل و واردات واکسن را تا حد موردنیاز مردم تأمین کند.
ترقی تصریح کرد: تولید واکسن در داخل کشور موجب شد تا اشتغال‌زایی در این زمینه شکل بگیرد و نشاط به مردم کشور بازگردد چراکه پیش از آن به سبب آمار فوتی‌های بسیار بالای ناشی از ویروس کرونا، غمی عظیم در کشور فراگیر شده بود.
قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به فشار حداکثری بیکاری ناشی از کرونا و تعطیلی کسب‌وکارها، قشر ضعیف جامعه محتمل آسیب فراوان بودند. دراین راستا دولت مبلغ یارانه را تا حد قابل‌توجهی افزایش داد و درصدد کمک و حمایت از قشر ضعیف جامعه برآمد. به طورحتم اضافه شدن مبلغ یارانه، میزان تاب‌آوری مردم در برابر مشکلات معیشتی و‌ ویروس کرونا را افزایش داد.
وی متذکر شد: تأمین کالاهای اساسی، فراهم‌سازی کالاهای استراتژیک و حفظ امنیت غذایی ازجمله دستاوردهای مهم دولت سیزدهم است. در‌ پایان دولت گذشته امنیت غذایی و کالاهای اساسی و استراتژیک از وضعیت نامساعدی برخوردار بودند.
و ی افزود: تأمین کالاهای اساسی به‌منظور تأمین بودجه موردنیاز، واردات و تخلیه از گمرگ اقدامی مهم و چه‌بسا دشوار است که دولت سیزدهم این مهم را به سرانجام رساند و ذخایر کالاهای اساسی و استراتژیک را افزایش داد.
ترقی گفت: به‌منظور خنثی‌سازی تحریم‌های غرب به‌موازات احیای مذاکرات اقدامات مهمی همچون عضویت در پیمان شانگهای و فعال‌سازی کریدور شمال و جنوب برای ارتباط با همسایگان و رفع تنش‌ با همسایگان نیز انجام گرفت. همچنین عضویت در بریکس و انعقاد قرارداد بلندمدت با چین و روسیه ازجمله گام‌های مهم و موفقیت‌آمیز دولت سیزدهم بود که توانست مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها را هموار کند و مشکلات اقتصادی کشور را کاهش دهد.
قائم مقام دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی ابراز کرد: فعال‌سازی پتروپالایشگاه و توسعه آن‌ها به‌منظور جلوگیری از‌خام فروشی از دیگر اقدامات موفق دولت سیزدهم بود که فروش مشتقات نفتی را نیز به حد مطلوب رساند.
او یادآور شد: امروز تجارت خارجی و صادرات ایران به‌ویژه صادرات غیرنفتی بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته است. یافتن بازارهای منطقه‌ای و جهانی نیز ازجمله دستاوردهای دولت سیزدهم است که خود گامی مهم تلقی می‌گردد.ترقی با تأکید بر اینکه سفرهای استانی رئیس‌جمهور دستاورد اجتماعی عظیمی به همراه داشت، گفت: کاهش فاصله دولت و مردم به سبب سفرهای استانی محقق شد. دولت طی مدت یک سال توانست در تمام ۳۱ استان کشور حضور پیدا کند و مشکلات را از نزدیک موردبررسی قرار دهد تا معضلات ریشه‌یابی و راهکارهای مناسب در دستور کار قرار‌بگیرد.
وی در پایان این گفت‌وگو عنوان کرد: تأمین نهادهای دامی و رفع مشکلات دام و طیور نیز از اقدامات دولت طی یک سال گذشته بود. خوشبختانه به‌موجب این اقدامات تنش‌های این حوزه فروکش کرده و اتفاقات نیکی در زمینه تولید نهاده‌های دامی به جریان افتاده است.

https://shoma-weekly.ir/U1Ym1X