سیاسی

کارگروه دولت برای اجرای طرح عفاف و حجاب گزارش دهد

هنوز بعداز گذشت ۳۷ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نماد عفت و حجاب زنان این سرزمین از کشورهای آسیای دور وارد می شود و ما نتوانسته ایم در تولید چادر خودکفا شویم و این مسئله برای نظام اسلامی پسندیده نیست.
معاون امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی از طرح مجلس شورای اسلامی درباره عفاف و حجاب تقدیر کرد.

بومیان با اشاره به تصویب کلیات طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب گفت: ده سال از تصویب راهبردهای گسترش فرهنگ عفاف در شورای عالی انقلاب فرهنگی و قریب دو دهه از تصویب "اصول و مبانی روش های اجرایی در مسئله گسترش فرهنگ عفاف و حجاب" گذشته، اما متأسفانه به دلیل بی توجهی دولت های گذشته و حال، هنوز به طور رسمی اجرا نشده و معلق مانده است.

وی افزود: این طرح که از جامعیت کافی برخوردار می باشد، اگر از همان ابتدا به طور رسمی در کشور اجرا می شد، اکنون پس از بیست سال شاهد تحولات جدی در عرصه عفاف و حجاب بودیم و وضعیت جامعه به شکل کنونی نبود.

معاون امر به معروف حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: یکی از اقدامات خوب آقای روحانی رییس جمهور، تشکیل کارگروه ویژه به ریاست وزیر کشور برای بررسی اجرایی شدن این طرح بود که متأسفانه هیچ گزارشی از نتایج کار آن به افکار عمومی ارائه نشده و عملا در این دولت نیز ما شاهد بی توجهی به این امر مهم هستیم.

بومیان همچنین با انتقاد از سیاست های غلط در بعد اقتصادی عفاف و حجاب نیز گفت: هنوز بعداز گذشت ۳۷ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نماد عفت و حجاب زنان این سرزمین از کشورهای آسیای دور وارد می شود و ما نتوانسته ایم در تولید چادر خودکفا شویم و این مسئله برای نظام اسلامی پسندیده نیست.

وی در پایان تأکید کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس در بررسی جزئیات این طرح برای این موضوع نیز تدبیری اتخاذ کند که دولت با کمک بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری نماید.

https://shoma-weekly.ir/8kc36f