سیاسی

کارگران می توانند استفاده از کالای داخلی را فرهنگ کنند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی الویت بندی در اقتصاد مقاومتی را ،جفایی آشکار به سیاست های کلی این مهمترین مقوله اقتصادی کشور برشمرد و گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای نگاه متوازن به همه بخش هاست و هیچ بخشی بر بخش دیگر الویت و رجحان ندارد.
عبدالرضا مصری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار بسیج کارگری کشور خاطر نشان ساخت: اولویت ها، توامان است.اقتصاد مقاومتی طوری تعریف شده که نمی توان قائل به بخشی نگری در آن شد و اگر چنین کنیم، حتما متضرر می شویم.

وی ادامه داد: ما چنین تجربه ای در خصوص یارانه ها هم داشته ایم.در قانون هدفمنتدی یارانه ها و جراحی بزرگ اقتصادی مقرر بود همه بخش ها مورد توجه قرار گیرند ولی تنها یارانه نقدی پرداخته شد و از توجه به سایر بخش ها نظیر تولید، بهداشت و درمان، بانک ها، بیمه و ... باز ماندیم.این شد که توفیقی در این امر حاصل نشد.به عبارت بهتر می توان گفت نگاه بخشی به اقتصاد مقاومتی ، سیاست ها را زمین می زند .اگر در این سیاست ، بخشی را گسترش دهیم و بخش دیگر را در الویت های دیگر قرار دهیم، ترکیب اصلی بر هم می خورد همچون شخصیت پینوکیوی کارتونی که با دراز شدن بینی آن، سایر بخش ها بر هم می خورد.این کار تنها در صورتی موفق خواهد بود که همه بخش ها ، با هم و متوازن حرکت کنند.

وزیر رفاه دولت نهم ، افزود: مقاوم سازی اقتصاد نیازمند توجه به همه بخش ها اعم از کشاورزی، صنعت، تولید و ... است.برای این منظورباید به نیروهای محرکه آن یعنی قشر کارگر به عنوان نیروی انسانی موثر در اقتصاد مقاومتی توجه جدی داشت.

وی درادامه اظهار داشت: لازم به توجه است، آن چه در کشور کم نداریم، اعتماد به نفس در عرصه ی ملی است، اما این مهم در مسئولین محل تردید است.به نظر من مسئولین این اعتماد به نفس را ندارند.مردم در تمام مراحل انقلاب ثابت کرده اند که اعتماد به نفس ملی را دارند به شرط آن که شاهد بروز تبعیض ها نباشند.

نماینده مردم کرمانشاه درمجلس نهم به نقش بسج کارگری در ایجاد انسجام و وحدت ملی در تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاوتی اشاره کرد و گفت: همه ی تشکل ها می توانند در زمینه اقتصاد مقاومتی بزرگترین و اصلی ترین نقش راایفا کنند زیرا متکی به مردم هستند.در واقع ورود تشکل ها - به لحاظ دسترسی به افراد و هواداران - در موضوعات مختلف آسان تر است.یکی از این تشکل ها در موضوع اقتصاد مقاومتی ، تشکل های کارگری و به خصوص بسیج کارگری است.

وی ادامه داد: تشکل های کارگری باید توجه داشته باشند فرصت و تهدیدهای اقتصادی بیش ار هر قشری ، قشر کارگری را به موفقیت یا مخاطره می افکند.چنانچه کالای داخلی قابل رقابت با کالاهای خارجی نباشد ومردم از مصرف کالای تولید داخل روی گردان باشند، شغل کارگر به مخاطره می افکند؛ همچنان که بر عکس این موضوع هم صاد است.

مصری به برخی مولفه های بسیج کارگری در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: بسیج کارگری می تواند در ارائه الگوی مصرف و اصلاح آن هم بسیار موثر باشد.

وی در توضیح بیشتر مطلب فوق افزود: بسیج کارگری می تواند انگیزه لازم را برای بهترین تولید با کمترین هزینه و با بالاترین کیفیت و کمترین زمان ممکن ، فراهم کند.این جامعه به دلیل وسعت و بزرگی که دارد (10 میلیون نفر خانواده کارگری در کشور معادل 1/7جمعیت کل کشور ) قادر است در قالب یک بسیج عمومی، رویکرد استفاده از کالای داخلی و ارائه و احیای الگوهای مصرف را تقویت کند.

https://shoma-weekly.ir/gwZgtr