بین الملل

کارشناس مصری: آمریکا اظهارات بایدن را تصحیح کرد، چون از پاسخ ایران می‌ترسید فدرال آلمان :کمک کنید یخ نزنیم نوجوان 13 ساله سعودی به اعدام محکوم شد

کارشناس مصری: آمریکا اظهارات بایدن را تصحیح کرد، چون از پاسخ ایران می‌ترسید

مصطفی السعید کارشناس مصری گفت: آمریکا اظهارات بایدن را تصحیح کرد، چون از پاسخ ایران می‌ترسید. وقتی شورای امنیت ملی آمریکا اظهارات بایدن درباره «آزادسازی ایران» را تصحیح می‌کند به این دلیل است که در این موضوع پیامدهای خطرناکی دیده‌ است. شورای امنیت ملی آمریکا در این اظهارات بایدن، نوعی اعلان جنگ علیه ایران دیده است. ایران قبلاً متعهد شده بود از کشورهایی که از ناآرامی‌ها و تروریسم حمایت می‌کنند، انتقام بگیرد. با هشدارهای ایران، قواعد تعامل با انقلاب‌های رنگی که ابزارها و محرک‌های آن پنهان است، تغییر یافت و آمریکا تهدیدها را جدی گرفت.

فدرال آلمان :کمک کنید یخ نزنیم

رئیس آژانس شبکه فدرال آلمان اعلام کرد چند روز سرد یخبندان برای افزایش چشم‌گیر مصرف گاز کافی است. ما از داده‌های تاریخی می‌دانیم که وقتی هوا واقعا یخبندان می‌شود، مخازن ذخیره به سرعت تخلیه می‌شوند. آلمان می‌تواند زمستان را پشت سر بگذارد، اما تنها در صورتی که هم شهروندان و هم صنایع دست به دست هم دهند و مصرف گاز را حداقل ۲۰ درصد کاهش دهند.

نوجوان 13 ساله سعودی به اعدام محکوم شد

حکومت سعودی در ادامه موج سرکوب روزافزون مردم عربستان، یک نوجوان ۱۳ ساله به نام عبدالله الحویطی را به اعدام محکوم کرد. این حکم صادره از سوی دادگاه حکومت سعودی در شهر طایف، انتقاد شدید فعالان و مخالفان آل سعود را به دنبال داشته و یکی از فعالان تأکید کرده است زوال و نابودی رژیم سعودی با این اقدامات سرکوب‌گرانه نزدیک است.

https://shoma-weekly.ir/I0VvRd