سیاسی

کارشناسان جلوی انحراف برداشت از عاشورا را بگیرند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:متاسفانه برخی یا به عمد یا به سهو دچار کج فهمی در درک واقعیات تاریخ اسلام و قیام حسینی هستند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با انتقاد از برخی مواضع که به دنبال مطابقت مذاکرات هسته ای با واقعه عاشورا هستند گفت: متاسفانه برخی یا به عمد یا به سهو دچار کج فهمی در درک واقعیات تاریخ اسلام و قیام حسینی هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر این اشتباه سهوی است وقتی رهبری معظم انقلاب به عنوان یک مورخ سابقه دار روی موضوعی نظری می دهند اصرار بر نظر غلط دارند منطقی ندارد، ادامه داد: وقتی در تاریخ به متن سخنان رد و بدل شده بین امام حسین(ع) و عمربن سعد مراجعه می کنیم متوجه می شویم که نه تنها مذاکره ای به معنای امروزی صورت نگرفته است بلکه امام با یک لحن تند دشمن را رسوا ساخته است.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه امام حسین(ع) در راستای دست یابی به هدف والای خودشان هیچ گاه انعطاف یا قصوری نشان ندادند، ادامه داد: به نظرمن در شرایط کنونی کارشناسان دینی وظیفه دارند تا جلوی این انحراف در برداشت را بگیرند و افکار عمومی را آگاه سازند.


https://shoma-weekly.ir/XESqFm