سیاسی

کارآیی خانه احزاب با اجرای قانون جدید بیشتر خواهد شد

تطبیق احزاب با قانون جدید می تواند خانه احزابی فراتر از خانه احزاب صوری تشکیل دهد. تطبیق احزاب با قانون جدید می تواند کارآیی احزاب را در حوزه سیاسی و فرهنگی پررنگ تر کند و کارکرد احزاب را فراتر از مشارکت در انتخابات نشان می دهد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه فعالیت احزاب در حال حاضر از شرایط لازم قانونی برخوردار نیست، گفت: تطبیق احزاب با قانون جدید کارآیی احزاب را فراتر از مشارکت در انتخابات نشان می‌دهد و کارآیی آنها را در حوزه سیاسی پررنگ می‌کند.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مورد پایان دوره ششم خانه احزاب و آغاز دور جدید به خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان گفت: تا وقتی که قانون جدید احزاب به طور کامل اجرا نشود و احزاب خود را با قانون جدید منطبق نکنند به طور طبیعی نمی توان امیدی به بهبود شاکله خانه احزاب داشت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر شاکله خانه احزاب با توجه به اینکه فعالیت خود احزاب دچار اشکال است و از شرایط لازم قانونی برخوردار نیست با مشکل مواجه است، گفت: شاکله موجود نمی تواند کارآیی لازم را برای پیگیری مطالبات صنفی احزاب ایفا کند.

ترقی یادآور شد: در طی این مدت نیز متاسفانه خانه احزاب نتوانسته است کار اساسی در حوزه صنفی و مطالبات مردمی داشته باشد، بنابراین تا احزاب خود را با قانون جدید تطبیق ندهند و بر اساس آن غربال نشوند نمی توانیم انتظاری از خانه احزاب داشته باشیم.

وی گفت: تطبیق احزاب با قانون جدید می تواند خانه احزابی فراتر از خانه احزاب صوری تشکیل دهد. تطبیق احزاب با قانون جدید می تواند کارآیی احزاب را در حوزه سیاسی و فرهنگی پررنگ تر کند و کارکرد احزاب را فراتر از مشارکت در انتخابات نشان می دهد.

https://shoma-weekly.ir/lZVkoz