سیاسی

کاذب بودن امید به حل مشکلات از طریق مذاکره آشکار شد

دکتر اسدالله بادامچیان که به دعوت واحد جوانان حزب موتلفه اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه زاهدان سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه غرب از راه تحریم و فشار بر ایران به نتیجه نرسید، افزود: تصمیم گرفتند به هر نحوی شده است با ما به سازش برسند و همین نشانه آن است که ایران اسلامی به این اقتدار رسیده است که ناگزیر به عقب نشینی هستند.
دکتر اسدالله بادامچیان که به دعوت واحد جوانان حزب موتلفه اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه زاهدان سخن میگفت، با اشاره به اینکه غرب از راه تحریم و فشار بر ایران به نتیجه نرسید، افزود: تصمیم گرفتند به هر نحوی شده است با ما به سازش برسند و همین نشانه آن است که ایران اسلامی به این اقتدار رسیده است که ناگزیر به عقب نشینی هستند.

وی اختلاف نظر در خصوص توافقنامه ژنو را طبیعی دانسته و یادآور شد: این اختلافات نشاندهنده یک جامعه آزاد و پویاست. اما باید مراقبت باشیم قرارداد به گونهای تنظیم نشود که منافع ملت ما آسیب ببیند.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با یادآوری تجربههای تاریخی ایران در مذاکرات، گفت: یک مذاکره مرحوم شهید امیرکبیر در عثمانی انجام داد که دوازده سال در آنجا مقاومت کرد و چانه زد و بالاخره قرارداد «ارزنه الروم» را بست که پایه قراردادهای بین ایران و ترکیه است. نظامهای بعدی آمدند و رفتند ولی هنوز که هنوز است قرارداد «ارزنه الروم» قرارداد حقوقی محکم و جامع الاطرافی است. یک نوع قرارداد هم قراردادهای امثال میرزا آقاخان نوری فراماسون و نوکر انگلیس و میرزا حسین خان سپهسالار و... است.

وی بر ضرورت مراقبت هوشمندانه نسل جوان ما، اساتید دانشگاه، روحانیون، دانشگاهیها و... تاکید کرد و افزود: میدان اظهار نظر هم باز باید باشد، مشروط به اینکه وارد جدالها، دعواها، عداوتها و تهمتها نشویم. اگر غربیها آمدند و امتیاز دادند، همراهی کردند، از اشتباهات گذشتهشان عذرخواهی کردند، میشود قراردادی بست، وگرنه راه جداست. البته آنها همواره زیادهطلبیهایشان را دارند و پررویی میکنند.

بادامچیان با اشاره به خلع سلاح تبلیغاتی غرب خاطر نشان کرد: تا به حال در دنیا میگفتند ایران مذاکره نمیکند؛ مذاکره کردیم، چه شد؟ فکر کردند تحریمها برای ما مؤثرند، به اینجا رسیدند که دیدند نیست. فکر کردند دولت اعتدال سر کار میآید و با اینها سازش میکند، دیدند چنین چیزی نیست. یک امید کاذب در دل مردم پیدا شده بود که اگر مذاکره کنیم مشکلات حل میشوند، الحمدلله حقیقت معلوم شد.

وی با بیان اینکه تاکنون از این مذاکرات ضرر نکردهایم، اما این دلیل نمیشود با خیال راحت بخوابیم، خاطر نشان کرد: باید هوشمندانه و هوشیارانه مراقب باشیم.

عضو موسس حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تلاش استاد عسکراولادی برای جوانگرایی، تصریح کرد: ما آفتاب نزدیک به لب بام هستیم، شما نسل تحصیلکرده ما که باید ۵۰، ۷۰ و ۸۰ سال دیگر در این کشور زندگی کنید، میخواهید با اقتدار این امانت را در دست بگیرید.

https://shoma-weekly.ir/rMVp6P