سیاسی

کابینه یازدهم آزمونی برای کارآمدی دولت و تعامل مجلس

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: پیش‌بینی می‌شود افرادی که به اصلاح‌طلبان یا حزب کارگزاران گرایش بیشتری دارند، در کابینه دولت یازدهم حضور پررنگ‌تری داشته باشند.
حمیدرضا ترقی، با بیان اینکه "آقای روحانی طبق گفته‌هایش به دنبال تشکیل یک کابینه فراجناحی است"، خاطرنشان کرد: وی به دنبال این است که از عناصر معتدل اصولگرایان و اصلاح‌طلبان استفاده کند اما به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان حضور بیشتری در کابینه وی داشته باشند.

این فعال سیاسی همچنین افزود: افراد کابینه اگر تعصبات گروهی نداشته باشند و بر اساس قانون عمل کنند، کارآیی و عملکرد دولت را بهبود می‌بخشند ولی اگر بخواهند گرایش‌های حزبی خود را به منافع ملی ترجیح دهند دولت را دچار مشکل می‌کنند.

به گفته وی، کارآمدی، دست‌پاکی، تخصص، تعهد، ایمان به نظام و رهبری، تجربه کافی برای انجام وظیفه، تکیه کردن به خرد جمعی و شایسته‌سالاری باید از ملاک‌های اصلی ورود افراد به کابینه دولت یازدهم باشد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه "دولت آینده باید به لحاظ کارآمدی از دولت فعلی توانمندتر باشد"، تصریح کرد: در چینش کابینه دولت، نقش مجلس بسیار موثر است و با وجود اینکه مجلس سعی می‌کند نظر رییس‌جمهور را در مورد وزرای کابینه تامین کند، اما مجلس نسبت به وزرای حوزه‌های اقتصاد، سیاست خارجی و فرهنگ حساسیت قابل توجهی دارد و دولت باید به نگاه و رویکرد مجلس هم توجه کند.

https://shoma-weekly.ir/bRCDjt