سیاسی

چگونگی دست به‌دست شدن قدرت در نظام جمهوری اسلامی

تلک الایام نداولها بین الناس آزمون خیره کننده انتخابات برای ملت ایران فرصت حماسه سیاسی دیگری را پدید آورد تا با حضور گسترده و معنی‌دار خود بار دیگر با نظام اسلامی و آرمانهای آن تجدید پیمان کرده وعلیرغم توطئه‌ها و تبلیغات سوء دشمن حمایت قاطع خود از نظام را اعلام نماید.

حمیدرضا ترقی- تلک الایام نداولها بین الناس آزمون خیره کننده انتخابات برای ملت ایران فرصت حماسه سیاسی دیگری را پدید آورد تا با حضور گسترده و معنیدار خود بار دیگر با نظام اسلامی و آرمانهای آن تجدید پیمان کرده وعلیرغم توطئهها و تبلیغات سوء دشمن حمایت قاطع خود از نظام را اعلام نماید.

در نظام جمهوری اسلامی مردم قدرت را بین اشخاص و جریانهای سیاسی دست بهدست کرده و آن را از جریانی به جریان دیگر از شخصی به شخص دیگر منتقل میکنند. ولی در این بین اراده الهی تألیف قلوب ملت را به سوی هر کس بخواهد سوق میدهد.

با پیروزی ملت ایران در آزمون خیره کننده 24 خرداد به تعبیر مقام معظم رهبری (چهره مصمم و پرامید ایران اسلامی را در معرض نگاه دوستان و دشمنان نهاد)  دشمنان از این حضور شوکه شدند و دوستانی مثل سیدحسن نصرالله خوشحال و بدان انرژی و قوت گرفتند.

حماسه حضور ملت ایران پیوند مستحکم ایران و ایرانی را با نظام اسلامی به رخ همه بدخواهان کشید و تلاش آنها برای گسستن  و سست کردن اعتماد و پیوند بین مردم و نظام اسلامی را خنثی ساخت.

ظرفیتی که ملت ایران در مواجهه با جنگ روانی دشمن در روز 24 خرداد بهکار گرفت کشور و منافع ملی و آینده امیدوارانه ایران را بیمه کرد.

 

  مردم سالاری صادقانه

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام مهم خود خطاب به ملت حماسهساز ایران بعد از حضور گسترده در انتخابات 24خرداد، حضور عظیم مردم را نشان دهنده رشد فزاینده سیاسی و پای فشردن بر مردمسالاری دینی صادقانه و باطلالسحر یافتهها و گزافههای دشمنان حسود خواندند.

حقیقتاً نظام مظلوم جمهوری اسلامی که 4 سال پیش به اتهام جابجایی 11 میلیون رأی زخم فتنه را چشید. امروز اثبات کرد که پای 25 هزار رأی بیشتر از 50 درصد نامزد پیروز ایستاده و آن را قبول دارد و این همان مردمسالاری صادقانه نظام و ملت ایران است.

 

  نقشه راه رئیس جمهور جدید

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود توصیهها و نکات مهمی را خطاب به رئیس جمهور جدید بیان داشتند که توجه و تدقیق در آن بسیار لازم است:

- تبدیل رقابت به همکاری و رفاقت

- رعایت شأن خردمندی و فرزانگی در بین شادمان شدهها و ناشادمان شدهها درانتخابات

- جلوگیری از سوء استفاده بدخواهان از احساسات مردم

- حفظ وحدت ملی و رفق و مدارا به عنوان پشتوانه امنیت کشور

- رئیس جمهور منتخب ملت رئیس جمهور همه است و همه باید به او برای دست یافتن به آرمانهای مورد تعهد کمک کنند.

- استفاده از فرصت انتخاب تا تحویل مسئولیت برای آماده شدن برای کار خطیر ریاست جمهوری

- دیگر نامزدهایی که در آفریدن این حماسه کمک کردند به نقش آفرینی در عرصههای گوناگون انقلاب ادامه دهند.

- تشکر از همه کسانی که فرآیند آرام وعقلانی و فرهنگی و اجرایی چگونگی دست بهدست شدن قدرت در نظام جمهوری اسلامی را به شکل آشکار در برابر چشم جهانیان به نمایش گذاشتند، بنابر این رئیس جمهور آینده در اولین گام باید رقبای خود را به همکاری دعوت نموده و از آنها برای پذیرش مسئولیتهای مناسب در دولت خود استفاده نماید.

- نامزد پیروز باید از طرفداران خود بخواهد که آداب پیروزی را رعایت کرده و شادمانی خود را در حد شأن فرزانگی و خردمندی تنظیم نمایند و در اجتماعات و تظاهرات جوانان به بهانه پیروزی رئیس جمهور تخلف ازقانون نکرده و ساختار شکنی نکرده و بعضاً به بیتالمال خسارت نزنند.

- متأسفانه در شنبه شب که آراء اعلام شده بود و تا نیمه شب طرفداران رئیس جمهور در خیابانها به شادمانی پرداخته بودند علیرغم صدور اعلامیه و بیانیه از سوی ستاد مرکزی ایشان ولی باز هم شادمانیها خارج از شأن خردمندی و فرزانگی بود و عدهای ازجوانان فرصتطلب سعی کردند از این فرصت برای اهداف پلید خود سوء استفاده نمایند.

اصلاحطلبان که نامزدشان آقای عارف با فشارهای خاتمی از رقابت کنار رفت و حاضر نشد به نفع آقای روحانی اعلام کنارهگیری کند و ابتدا تصمیم به تحریم انتخابات داشتند...

وقتی دیدند از رأی لازم و کافی برخوردار نیستند با چرخش 180 درجهای پس از 26 سال انشعاب از روحانیت مبارز، بهعنوان روحانیون مبارز دوباره به یک عضو روحانیت مبارز رأی داده و او را نامزد خود قرار دادند.

 نباید روحانی رادر انحصار خود قرار داده و آن را فقط رئیس جمهور خود بدانند بلکه آقای روحانی رئیس جمهور همه است و همه موظف به همکاری با او برای دست یافتن به اهداف انقلاب هستند، بنابر این هم رئیسجمهور باید مراقب باشد که خود را در حلقه یک جناح خاص محدود نکند و هم جناحها نباید از همکاری با او خودداری نمایند تا میدان برای یک جناح باز بماند.

تقدیر و تشکر رهبر معظم انقلاب از دیگر نامزدها و صدا و سیما برای خلق حماسه سیاسی نشان از عظمت این حماسه و ابتکارات و خلاقیتهای نو صدا و سیما در هدایت تبلیغات انتخاباتی دراین دوره بود که توانست تبلیغات را عقلانی، مؤثر، تصمیمساز، جاذب، کم هزینه در شأن بلوغ سیاسی ملت، الگو برای دیگر کشورها و ملتها و عادلانه به سرانجام برساند که بررسی و واکاوی آن نیازمند بحث مستقلی است، ولی مطالبه رهبری این است که نامزدهای رأی نیاورده به نقشآفرینی خود درعرصههای گوناگون انقلاب ادامه دهند.

 

https://shoma-weekly.ir/FIj4y6