سیاسی

چگونگی حضور زنان کارآمد‌ د‌ر مشارکت سیاسی – اجتماعی

وجود‌ بانوان فرهیخته و کارآمد‌ از برکات نظام مقد‌س جمهوری اسلامی است که این موضوع هم مبنای قرآنی و عترتی د‌ارد‌ و هم مبنای عقلایی؛ لذا حضور بانوان د‌ر عرصه انتخابات چه به شکل رای د‌هند‌ه و چه کاند‌ید‌ا می تواند‌ تبلیغات غرب را د‌ر خصوص تضیع حقوق زنان د‌ر نظام جمهوری اسلامی خنثی نماید‌ .
نشست تخصصی از سلسله جلسات هم اندیش جبهه متحد زنان اصولگرا و کارآمد با موضوع زنان و مشارکت اجتماعی- سیاسی برگزار شد. در این نشست که با حضور جمعی از زنان فرهیخته و نخبه تشکیل گردید، دکتر وحید دستجردی ، دبیر کل این جبهه با تاکید بر لزوم همگرایی زنان اصولگرا وکارآمد برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری اظهار داشت: ما در جامعه زنان کارآمد بسیاری داریم چنانکه مقام معظم رهبری فرمودند، زنان اهل قلم اند،اهل فکرند، اهل نگارش اند، اهل سخن گفتن اند و این زنان بایستی با نیت قربهالی الله و خالصانه و تنها در جهت خدمت به مردم عزیز وارد فعالیت های اجتماعی،فرهنگی و مشارکتهای سیاسی شوند.

وی افزود: ما امروز در کشور نیاز به انسانهای خدوم و کارآمد داریم که به مشکلات اساسی کشور پرداخته و سعی در جهت رفع نیازهای اساسی مردم نمایند. مسئله زنان کار، سر پرست خاندار،بی سرپرست و بد سرپرست و یا خشنونت علیه زنان ، آسیب های اجتماعی زنان، کودکان کار و کودکان خیابانی تنها بخشی از مسائلی است که باید به آنها پرداخته شود و بالاخص مسئولین اجرایی کشور بایستی جدی تر از گذشته به اجرای مطالبات زمین مانده در حوزه زنان بپردازند.

همچنین فاطمه رهبر عضو شورای مرکزی جبهه زنان اصولگرا و کارآمد ، ضمن ارائه آماری از میزان متقاضیان حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: حضور زنان در انتخابات و کاندیداتوری آنها در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نشان از وجود دموکراسی و ارزش قائل شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد. زنان ما در بستر انقلاب به کارآمدی دست یافته اند و معرفی ظرفیت متعهد و کارآمد از اهداف اصلی جبهه متحد زنان اصولگرا و کارآمد است.

وی افزود: جریان خاصی در صدد القای ناکارآمدی زنان و نقض حقوق آنها در نظام خصوصا ناکارآمدی زنان اصولگرای مجلس شورای اسلامی در دوره های گذشته هستند؛ که امروز با حضور حداکثری زنان در انتخابات پشت پرده این عملیات روانی دروغین آشکار شده است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی باعث رشد و شکوفایی و کارآمدی زنان شده است و جبهه متحد زنان اصولگرا و کارآمد، بانوان کارآمدی دارد که می تواند در خصوص مطالبات و مشکلات زنان در حوزه قانون گذاری و همچنین حوزه های دیگر مؤثر واقع شوند. این جبهه فرصتی را برای معرفی این ظرفیت فراهم خواهد آورد.

وی تصریح کرد: عدم توجه به شعارهای فریبنده نظیر حضور کم زنان که از سوی برخی از افراد جریانها بیان میگردد که عموما در حوزه زنان و مطابق تجربه کارآیی چندانی نداشته اند و فاصله شعار تا عمل ایشان بسیار زیاد است.

همچنین دکتر لاله افتخاری دیگر عضو این جبهه متحد زنان اصولگرا و کارآمد ضمن تاکید بر لزوم مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان اظهار داشت: امروز نقش بانوان در انتخابات تعیین کننده و سر نوشت ساز است ، لذا می بایست بسترهای لازم را برای شناسایی و حمایت از مشارکت حداکثری فراهم آید و با توجه به منویات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت زنان در تعیین مقدرات کشور این ضرورت بیش از بیش احساس می شود .

وی خاطر نشان کرد: وجود بانوان فرهیخته و کارآمد از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که این موضوع هم مبنای قرآنی و عترتی دارد و هم مبنای عقلایی؛ لذا حضور بانوان در عرصه انتخابات چه به شکل رای دهنده و چه کاندیدا می تواند تبلیغات غرب را در خصوص تضیع حقوق زنان در نظام جمهوری اسلامی خنثی نماید .

در بخش دیگری از این نشست لاله افتخاری ، رئیس کمیته بانوان ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطر نشان کرد: بانوان در جبهه پیروان خط امام و رهبری در جهت اهداف تعریف شده جبهه پیروان ، در حوزه های تهران و استانها و اقشار گوناگون جامعه در حال فعالیت هستند و کارهای اولیه سازماندهی شده است.

قابل ذکر است که در این نشست خانم ها مجتهدزاده رئیس اسبق معاونت زنان و امورخانواده ریاست جمهوری، نزهت شبان آزاد همسر دکتر عباسی ( رئیس اسبق سازمان انرژی هسته ای) ، فخر رئیس بانوان حزب موتلفه اسلامی، زعفرانی ، سویزی و جمعی از زنان فرهیخته و نخبه به سخنرانی در خصوص چگونگی مشارکت سیاسی اجتماعی زنان پرداختند.

https://shoma-weekly.ir/Xu0t8J