سیاسی

چهار دلیل عدم موفقیت اصولگرایان در انتخابات

عدم موفقیت نامزدهای اصولگرا عملکرد نامناسب دولت در چند سال اخیر است که مشکلات اقتصادی فراوانی را متوجه جامعه کرد و حاشیه پردازی های زیادی هم در رابطه با ارکان حاکمیت به ویژه مجلس داشت که همه اینها به نام اصولگرایان ثبت و ضبط شد و گفتمان اصولگرایی از این اتفاق لطمه خورد.
حمیدرضا ترقی در گفت و گو با مثلث آنلاین دلایل شکست اصولگرایان را تشریح کرد و گفت: عدم موفقیت نامزدهای اصولگرا عملکرد نامناسب دولت در چند سال اخیر است که مشکلات اقتصادی فراوانی را متوجه جامعه کرد و حاشیه پردازی های زیادی هم در رابطه با ارکان حاکمیت به ویژه مجلس داشت که همه اینها به نام اصولگرایان ثبت و ضبط شد و گفتمان اصولگرایی از این اتفاق لطمه خورد.

وی افزود: علت دیگر اختلافات عمیق میان دولت مجلس بود که به برخی بداخلاقی ها انجامید به طوری که رهبر معظم انقلاب نیز از این امر ناراحت شدند و جامعه نیز از آثار منفی آن بی نصیب نماند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: عامل سوم، نامزد شدن آقای جلیلی بود که با ورودی غیر منتظره به عرصه انتخابات مردم را از رأی آوری خود مقداری ترساند چون این طور القاء شده بود که با رئیس جمهور شدن وی فضای سیاسی کشور بسته تر می شود.

وی ادامه داد: عامل چهارم، تجربه دولت نهم و دهم بود که فقط از نیروهای محدودی در اداره امور اجرایی استفاده شد و خیلی از سرمایه های انسانی در عرصه مدیریتی کشور از متن به حاشیه رفتند، ضمن آنکه نامزدهای اصولگرا نتوانستند در تبلیغات خود برای جامعه جا بیاندازند که با در اختیار گرفتن سکان هدایت قوه مجریه از همه ظرفیت های مدیریتی استفاده می کنند. مجموعه چهار عامل یادشده سبب د تا وقتی آقای روحانی وعده به کارگیری نیروهای معتدل دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب را مطرح کرد مردم به او اقبال کنند.

ترقی درباره علت کنار نرفتن نامزدهای اصولگرا بعد از اعلام انصراف عارف به نفع روحانی، گفت: حتی اگر یک نامزد در صحنه باقی می ماند آرای بقیه نامزدها در سبد او قرار نمی گرفت چون هر کدام طرفدارانی داشتند که حاضر نبودند رأی خود را به دیگری بدهند مثلا اگر قالیباف به نفع جلیلی انصراف می داد یا برعکس هواداران آنها رأی خود را عوض نمی کردند، درباره آقای ولایتی نیز قضیه به همین شکل بود، در کل کناررفتن هریک از نامزدهای اصولگرا سبب می شد که فقط مقداری از آرا به سوی دیگری سوق پیدا کند و بقیه در سبد آقای روحانی قرار گیرد به همین منظور همه نامزدها برای افزایش مشارکت و جلوگیری از تقویت رأی رقیب در صحنه باقی ماندند.

https://shoma-weekly.ir/fXYqDD