سیاسی

چرا همچنان با شعار‌های فتنه گران مرز بندی نمی‌کنید؟

الان هر کدامشان که به صحنه اجرایی کشور آمده اند را می‌بینید که چه عقبگردی انجام می‌دهند. اشخاصی را انتخاب می‌کنند که جلوی رشد علمی ما را در دانشگاه‌ها گرفته‌اند که رهبر عزیزمان این طور نگران و ناراحت هستند و نگرانیشان را بیان می‌کنند. این‌ها راهی جز اینکه بیایند و با صراحت و شفاف اعلام کنند و توبه کنند، چاره ای ندارند. این تازه جهت دنیائی قضیه است. آن طرف مؤاخذ هستند. این آدمهائی که زدند، کشتند و تخریب کردند در مقابل خدا مسئولند و باید جواب بدهند. تازه اگر پشیمان شده باشند، توبه وجه دنیایی آن است که با صراحت باید اعلام کنند
گفتگو: زین العابدین امیری- «مزربندی با شعارهای فتنه در سال ۸۸» این همه آن چیزی بود که در این چند سال از اصلاح طلبی که خود را جدا از جنبش به اصطلاح سبز! در آغوش نظام انداخته بود انتظار میرفت. انتظاری که هیچگاه به سر منزل مقصود نرسید تا آنکه اسرائیل آن چنان به غزه حمله کرد که دیگر هیچ انسانی! در کل دنیا نتوانست آن را نادیده بگیرد، مگر آنکه خودش از جنس صهیونیستها بود. دیگر کسی نتوانست بگوید «نه غزه نه لبنان». این فشار در داخل باعث شد زبانها باز شود و اصل شعار تکذیب. گفتند ما که نگفتیم! و خوب لابد فکر میکردند کسی هم نشنیده، یا اگر شنیده فراموش میکند. ولی با تمام این احوال همین تکذیبیه هم جای خوشحالی دارد اما هنوز بسیاری از شعارهای ۸۸ باقی مانده که آنها هم باید تکذیب و مهمتر از آن تبری از آن بشوند. توهین به امام، توهین به عاشورا، و اصل شعار تقلب... در این زمینه با ابوالفضل توکلی بینا عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به گفتگو نشستهایم.

اصلاح طلبان در سال ۸۸ و روزهای فتنه شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» را سر میدادند. صحبتی که یکی از اعضای شاخص اصلاح طلب کرده این است که این یک دروغ شاخدار است! و اصلاح طلبها باید این را تکذیب کنند. به نظر شما وی طرفداران موسوی و جنبش سبز را جزء اصلاح طلبان نمیدانند؟!

بنده خودم در آن راهپیمائی شرکت کرده بودم که همین شعار را میدادند. اینها سر در آخور غرب داشتند و با غربیها، یعنی اروپاییها و آمریکاییها هماهنگ بودند. آنها به خیال خامشان تصور میکردند میتوانند کشوری را که بیش از ۵۰۰ هزار شهید و جانباز داده است، بعد از چند سال از جنگ تحمیلی با یک شعار خام و بیپایه از پا در آورند. حال اینها که کاملاً با غرب هماهنگ بودند، به تنگنا افتاده اند. اگر مردِ کار هستند، بیایند علناً اعلام کنند که این شعار را میدادیم و هماهنگی میکردیم. عوامل مختلف این جریان بازداشت شدند. عواملی که دولت انگلیس به صحنه و میدان آورده بود. غربیها هماهنگ میکردند و آمریکاییها پشتیبانی. دروغ شاخدار این است که میخواهند خودشان را مبرّا کنند. راهش این است که بیایند و توبه کنند. راه دیگری ندارند. اینها از رأفت جمهوری اسلامی بهرهمند شدند و حالا رویشان زیاد شده است و دارند این حرکات زیگزاگی را انجام میدهند.

در صحبتهای ایشان آمده است که باید در اظهاراتمان به مظلومان کمک کنیم و به دیگران بفهمانیم چیزهایی که مغرضان میگویند دروغ است. به نظر شما این مظلومانی که از آنها صحبت شده است چه کسانی هستند؟

لابد منظورشان مظلومان خودشان است که گرفتار زندان شدهاند! با آن جنایات و کارهای سخیفی که انجام دادند و بازداشت شدند! خودشان را مظلوم میگویند، والا مظلوم واقعی ملت غزه است. ما خوشحالیم که آقایان تکذیب میکنند، ولی نکته این است که چرا بعد از پنج سال؟ چرا زودتر از این تکذیب نکردند؟ الان هم که تکذیب میکنند اعتقاد ندارند. به آدمی که اعوجاج دارد نمیشود اعتماد کرد. نظام ما بر اساس یک حاکمیت الهی است. چینشی که امام بر اساس ولایت فقیه انجام داد و فرمود این‌‌ همان ولایت رسول الله است. هیچ اعوجاجی ندارد. اینها بیخود خودشان را به در و دیوار میزنند. تنها راهی که وجود دارد و اینها واقعاً میخواهند برگردند، باید توبه کنند، والا از این نوع حرکات بهرهای نمیبرند.

حالا که یکی دو نفر از اینها این جریان را محکوم کردهاند، چرا علنا خودشان را جدا نمیکنند؟ چرا به طور واضح محکوم نمیکنند؟ چرا با شعارهای فتنه به صورت روشن مرزبندی نمیکنند؟

برای اینکه اعتقاد ندارند. این تاکتیک اینها است. الان هر کدامشان که به صحنه اجرایی کشور آمده اند را میبینید که چه عقبگردی انجام میدهند. اشخاصی را انتخاب میکنند که جلوی رشد علمی ما را در دانشگاهها گرفتهاند که رهبر عزیزمان این طور نگران و ناراحت هستند و نگرانیشان را بیان میکنند. اینها راهی جز اینکه بیایند و با صراحت و شفاف اعلام کنند و توبه کنند، چاره ای ندارند. این تازه جهت دنیائی قضیه است. آن طرف مؤاخذ هستند. این آدمهائی که زدند، کشتند و تخریب کردند در مقابل خدا مسئولند و باید جواب بدهند. تازه اگر پشیمان شده باشند، توبه وجه دنیایی آن است که با صراحت باید اعلام کنند

راه بازگشت اصحاب فتنه به دامان حکومت اسلامی چیست؟

اینها با این حرکات نیمخیز و حرفهای دوپهلو به جائی نمیرسند. مردم ما کشته دادند و در صحنه ایستادند. اینها افرادی را کشتند، تخریب کردند، زندگی مردم را آتش زدند، به نظام و رهبری ما لطمه زدند. راهش این است که بیایند و با صراحت توبه و اعلام کنند. تازه معلوم نیست باز هم آدم به اینها اعتماد پیدا کند. نظام ما الهی است. ما انسانگرا که نیستیم. حاکمیت ما الهی است و پیش خداوند مؤاخذ هستیم و باید پاسخگو باشیم. اگر میخواهند بیایند راهش این است که با صراحت توبه کنند، والا مردم ما که این همه صدمه دیده اند، این همه تحریمهایی که به مردم ما فشار آورده، فقر بد و به عسر و حرج افتادن مردم به خاطر درست عمل نکردن این گروه است که غرب هم با اینها همصدا و همگام است. اینها در لطمه زدن به نظام با غرب همصدا شدهاند.

https://shoma-weekly.ir/ZFbpW2