سیاسی

چرا مردم به سوی اسلامگراها میروند؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اساتید و دانشگاهیان جهان اسلام در 21/9/91 فرمودند: در هر جا از کشورهای اسلامی نوبت رأی دادن مردم فرا رسید، مردم رفتند سراغ اسلامگراها، آنها را تقویت کردند، آنها را ترجیح دادند.
حمیدرضا ترقی - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اساتید و دانشگاهیان جهان اسلام در 21/9/91 فرمودند: در هر جا از کشورهای اسلامی نوبت رأی دادن مردم فرا رسید، مردم رفتند سراغ اسلامگراها، آنها را تقویت کردند، آنها را ترجیح دادند.
این حقیقت که بیداری اسلامی در حال تعمیق و نفوذ در کشورهای اسلامی است و یکی از آثار آن گرایش روزافزون ملتها و مردم به اسلامگرایان برای پذیرش مسئولیت دولتها و حکومتهای جدید روی آوردهاند، غیر قابل انکار و بیانگر رشد اسلامگرایی و افزایش شناخت مردم نسبت به اسلام به عنوان راه و برنامه سعادتبخش بشریت است.
خلاء فکر و اندیشه در استکبار جهانی
همانطور که تمدن غرب دچار نازایی گردیده و ارزشها جهانی شدهاش مثل دموکراسی و حقوق بشر با عملکرد دوگانه خودش در حال اضمحلال و کمرنگ شدن است. در حل و فصل معضلات ومشکلات جهان دچار خلاء فکری و خلاء اندیشه راهنما شده و در اثر این ناتوانی دست به اقدامات زورگویانه و تحمیلی و تطمیعی برای رسیدن به اهداف بینالمللیاش میزند،  وقتی نظام سلطه حرف حسابی در برابر مقاومت ندارد با اجیر کردن تروریست و مزدور علیه کشور و نظام قانونی سوریه به مقابله میپردازد.  وقتی نظام سلطه راه حلی برای بحران افغانستان ندارد با اشغالگری و عملیات نظامی میخواهد به اهداف خود برسد. وقتی نظام سلطه راه عقلانی و سیاسی را برای حل مشکل فلسطین نمیتواند بیابد دست به جنایات و تجاوز علیه فلسطینیهای مظلوم میزند.
اینها همه نشانه افول روزافزون آمریکا و غرب در عرصههای سیاسی و اقتصادی است.
اسلام برای مشکلات جهان فکر و نقشه دارد
اسلام به خاطر اتصال به منبع وحیانی و نبوی سرشار از راه و نقشه و برنامه برای نیازهای بشر در همه زمانهاست. همان طور که در قرنهای گذشته اندیشمندان و اسلامشناسان فراوان جهان اسلام در تولید علم و تدوین نقشه راه پیشگام بوده و با غواصی از متون اسلامی و قرآنی و روایی راهکارها و راهبردهای فراوانی را برای زندگی سعادتمندانه بشر استخراج کردهاند امروز نیز اسلام شناسان و اسلامگرایان کشورهای اسلامی که علاوه بر تفقّه در دین، عامل به دین نیز باشند مورد اقبال و احترام و اعتماد مردم هستند. امروز ملتهای جهان اسلام دریافتهاند که:
1- اسلام و شریعت اسلامی با پیشرفت و تحول و تمدن سازگار است.
2- مدعیان مسلمانی که متحجر و دارای جمود و فاقد قدرت اجتهاد هستند با اسلام واقعی فاصله دارند.
3- اسلام دین گذشته نیست بلکه اسلام دین همیشهی دنیا و همه قرنها و دورانهای پیشرفت بشریت است.
4- اسلام جوابگو و پاسخگوی همه نیازهای بشر امروز است.
امروز دنیا از راهکارهای نظام سرمایهداری و سوسیالیسم و دستاوردهای التقاطی بشر خسته شده و نمیتواند سعادت خود را در این ایسمها مشاهده کند. لذا سالهاست که نقشه راه و برنامه زندگی و اهداف انقلاب اسلامی، حزبالله لبنان و مقاومت جزو پرتیراژترین تحقیقات و پایاننامههای دانشگاههای غرب و کشورهای اسلامی شده است، این نشان میدهد که تشنگی ملتها و مردم دنیا نسبت به اسلام ناب محمدی(ص) روزافزون است و شاید یکی از دلایل روشن اتخاذ سیاست اسلام هراسی و ایران هراسی و دشمنی هماهنگ کفر و نفاق و خوارج علیه شیعیان در منطقه خاورمیانه و اسلام انقلابی همین حقیقت است. کشتار امروز شیعیان در عراق، افغانستان، لبنان، سوریه، اندونزی و پاکستان به خاطر همین است.
کدام اسلام خواهان دارد؟
آنچه مسلم است اگر ملتهای اسلامی و بیدارشده خواستار اسلام برده دلار بودند حکومتهای مصر، تونس و لیبی را سرنگون نمیکردند، اگر خواستار اسلام غرق در فساد و اشرافیگری بودند در مقابل حکومتهای عربستان و بحرین قیام نمیکردند.  در یک کلام آنچه مسلمانان را عقب نگه داشته اسلام آمریکایی و اسلام ظاهری حکام مزدور شیطان و طواغیت اسلامنمایی است که از اسلام جز ظاهرسازی و حرف چیزی ندارند.
مسلمانی که به استقلال و هویت مسلمانان خیانت میکند،
مسلمانی که ملت اسلام را به فکر و الحاد و صهیونیسم میفروشد،
مسلمانی که ذخائر و سرمایه ملی مسلمانان را برای رشد و کمک به ظالم هزینه میکند مسلمانی که مسلمانان را در فقر و گرسنگی نگه میدارد و خود از فرط عیش و خوشگذرانی و مستی مریض میشود،
به چه درد مسلمانان میخورد؟
امروز مسلمانان جهان چون مردم و ملت ایران برای اداره کشورشان دنبال اسلامخواهانی هستند که با صداقت و شجاعت و اتکال به خداوند برای استقلال و آزادی و استقرار قانون قرآن در جامعه کمر همت ببندند و جز خدمت به مردم و ارتقاء فرهنگ و رفاه و آسایش مردم در چارچوب اسلام نیتی نداشته باشند.
با دشمنان عزت و استقلال و کرامت مسلمانان بستیزند و سازش نکنند و از فساد و انحراف و اشرافیگری به دور باشند. این رویکرد به واقع رویکرد گرایش به صالحان و مصلح حقیقی در فطرت انسانها به ویژه خداپرستان و موحدین جهان است و چه بس رویکردی ارزشمند و امیدبخش است.  

https://shoma-weekly.ir/5H9w71