سیاسی

چرا دولت در گرفتن مالیات از بنگاههای اقتصادی خود معطل است؟

قائم مقام دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: بزرگترین بدهکار مالیاتی کشور خود دولت است که باید ابتدا گرفتن مالیات را از خود شروع کند.
محمد علی امانی در گفت و گو با افکار نیوز با تاکید بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی توسط دولت و مجلس اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی بهترین الگو برای اداره اقتصاد کشور است، اقتصاد مقاومتی نسخه ای عملی است که توسط مقام معظم رهبری برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات اقتصادی مردم ابلاغ شده است.

وی افزود:سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب نشان می دهد که ایشان از اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی گله دارند و دولت و مجلس هر چه زودتر باید این مهم را در دستور کار قرار دهند.

امانی یکی از ملزومات رسیدن به اقتصاد مقاومتی را تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی دانست و تصریح کرد: مسئولان در اجرا نمودن اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی چه کارنامه ای دارند. متاسفانه خصوصی سازی در ایران تنها به واگذاری شرکت ها منجر شده نه خصوصی شدن انها.

وی افزود: واگذاری با خصوصی سازی متفاوت است، دولت در خصوصی سازی باید ابتدا برنامه های خود را تغییر داده و تنها به هدایت و نظارت در اقتصاد بپردازد نه اینکه به گفته خود دولت ۸۵ درصد اقتصاد دولتی است.

قائم مقام دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی تاکید کرد: دولت باید به شکل واقعی اقتصاد را به بخش خصوصی و مردم واگذار کند و در غیر اینصورت اقتصاد مقاومتی اجرا نخواهد شد.

امانی بیان داشت: امروز مردم در معیشت اقتصادی خود دچار مشکلاتی هستند و از دولت انتظار دارند عزمی جدی برای حل این مشکلات داشته باشد. متاسفانه شرکت های شبه دولتی آفتی جدی برای اقتصاد کشور است و نمی گذارند اقتصاد به بخش خصوصی سپرده شود.

وی با تاکید بر ضرورت پرداخت مالیات در کشور گفت: پرداخت مالیات یک اصل مهم برای اداره کشور در مدل اقتصاد مقاومتی است اما سوال اینجاست چرا دولت در گرفتن مالیات از بنگاههای اقتصادی خود معطل است؟ بزرگترین بدهکار مالیاتی کشور بنگاههای دولتی هستند.

https://shoma-weekly.ir/5Uoomz