سیاسی

چرا دولت اشکالاتی که به قبل وارد می داند را اصلاح نمی کند؟

همین الان دولتی ها هم فهمیدند که برجام اشتباه بوده و مخالف برجام شدند خودشان در حال انتقاد از برجام و بد عهدی های آمریکا هستند. بد عهدی به تعهداتی که طرفین آن را امضا کردند ولی آمریکا و هم پیمانانش به هیچکدام از موارد درج شده عمل نکردند و در عوض ایران بلافاصله به همه تعهدات خود عمل کرد و کلاه بزرگی بر سرش رفت. مطمئن باشید FATFهم همین است و همین کلاه قرار است دوباره بر سر ما برود.
مسئله FATF را در نظر بگیرید این مسئله یعنی همه چیز را در طبق اخلاص گذاشتن برای خارجی ها! زمانی که آقای طیب نیا در مورد این قضیه مصاحبه می کرد و توضیح می داد و با آن شدت و حدت این مسئله را توجیه می کرد که ما هیچ ندادیم و هیچ نگرفتیم و این چیزهایی که می گویند دروغ است!

احمد علی مقدم، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری نما ضمن تاکید بر ناتوانی دولت گفت: زمانی که دولت خود ناتوان و عاجز است و هیچ کادر انقلابی ندارد که باورهای حضر آقا و باورهای ولایت را قبول داشته باشند تا بر اساس این باورها هم وظایف خود را انجام دهد، نتیجه درست هم نمی گیرد و به بن بست می خورند وقتی کارها را خراب کردند و دیگر دستشان به جایی بند نبود آن وقت تقصیرات را به گردن دولت های قبل می اندازند. این مصداق به مانند این است که ما بعد از 37-38 سال از انقلاب کوچک ترین اتفاقی که می افتد را به گردن شاه بیاندازیم و بگوییم در زمان سلطنت او فلان مشکلات باید حل می شد.

وی افزود: من از آقای روحانی یک سوال دارم، جناب رئیس جمهور شما که سابقه سیاسی و اجرایی داشتید حتما با تمام شناخت و اشراف به معضلات و مسائل و مشکلات پا به میدان گذاشتید و از مردم رای جمع آوری کردید و با توجه به همین شناخت وعده و وعیدها دادید پس چرا به قول های خود عمل نمی کنید؟ اگر شناخت نداشتید و وعده دادید پس به مردم دروغ گفتید، اگر شناخت داشتید پس باید یک کادر قابل برای اصلاح امور معین می کردید نه اینکه کار دولت قبل را اجرا کنید؟ چرا این کارهایی که به نظرتان درست نبوده را اصلاح نکردید؟ چرا هنوز بعد از 4 سال زمزمه های دولت قبلی از زبانتان نمی افتد؟ این همه ضعف نشان از این دارد که شما کاملا بدون شناخت وارد مسائل کشوری شدید و کاملا دست خالی به میدان آمدید. شما که می دانستید مسائل و معضلات کشور در چه وضعی است پس چرا به مردم وعده دادید؟ رئیس محترم جمهور هیچکدام از وعده های شما عملی نشده است! و حالا هم بعد از 4 سال هنوز می گویید دولت قبلی؟

وی با اشاره به شکست های دولت یاز دهم گفت: این ها ناتوانی های خود را به گردن دولت های قبلی می اندازند! دولت های قبل هر چه که بودند تمام شدند. چرا این دولت با این همه ادعا و قول و وعده وعید کاری نکرد!؟ جالب اینجاست که بدانید یکی از معاونان وزیران همین مجموعه دولتی با صراحت مطرح کرده است که: "مردم منتظر نباشند که در این دوره مشکلی حل شود برای حل مسائل کشور ما به دو سه دوره دیگر ریاست جمهوری نیاز داریم!" اما خود رئیس جمهور می گوید در همین دوره مشکلات حل می شود ولی هم جبهه ایی و زیر دست او نظرش کاملا متفاوت است.

وی با اشاره به FATF اضافه کرد: شما همین مسئله FATF را در نظر بگیرید این مسئله یعنی همه چیز را در طبق اخلاص گذاشتن برای خارجی ها! زمانی که آقای طیب نیا در مورد این قضیه مصاحبه می کرد و توضیح می داد و با آن شدت و حدت این مسئله را توجیه می کرد که ما هیچ ندادیم و هیچ نگرفتیم و این چیزهایی که می گویند دروغ است! تنها قصد او توجیه قضایا بود همان موقع من به یاد دفاعیات آقای ظریف و عراقچی در مورد برجام و انرژی هسته ای افتادم. این همه مردم و کارشناسان روی این مسئله برجام حساسیت داشتند این همه صاحب نظران حرص خوردند که ما همه چیز می دهیم و هیچ نمی گیریم آخر این کار اتفاقی نمی افتد این نوشته ها تنها روی کاغذ است به مرحله عمل نمی رسد تازه روی کاغذ هم به غلط آمده اما این آقایان شدیدا حامی این مسئله بودند! این حرف ها کجا رفت؟ همین الان دولتی ها هم فهمیدند که برجام اشتباه بوده و مخالف برجام شدند خودشان در حال انتقاد از برجام و بد عهدی های آمریکا هستند. بد عهدی به تعهداتی که طرفین آن را امضا کردند ولی آمریکا و هم پیمانانش به هیچکدام از موارد درج شده عمل نکردند و در عوض ایران بلافاصله به همه تعهدات خود عمل کرد و کلاه بزرگی بر سرش رفت. مطمئن باشید FATFهم همین است و همین کلاه قرار است دوباره بر سر ما برود.

مقدم با مخاطب قرار دادن آقای سیف گفت: آقای سیف رئیس بانک مرکزی، شما به چه مجوزی چنین وعده های را در خارج از کشور به دور از صلاح مشورت با شورای امنیت و مجلس انجام می دهید؟ و به تنهایی می روید و تعهد و قول می دهید؟ مسئله به این مهمی باید در مجلس بررسی شود بعد از موافقت مجلس به شورای امنیت برود تایید نهایی را دریافت کند بعد شما بروید و روی این مسئله در خارج از کشور مانور بدهید و قول و قرارها را رد و بدل کنید! حالا آمدید و می گویید که باید به این وعده ها عمل شود؟ خیر چنین خبرهایی نیست! ما با تمام این قرار مدارها مخالفیم خود چهار چوب FATF کل مخالفت ما را در بر می گیرد اساس نامه و روابطی که در FATF حاکم است خط قرمز ماست. ما قوانین آنها را قبول نداریم زیرا طبق اساس نامه آنها شما باید تمام اطلاعات و مسائل کشور را برای آنها در طبق اخلاص بگذاری ! کما اینکه خود تحریمی ما شروع شده است!

وی افزود: به اعتقاد من مجلس باید پای خواسته خود محکم بایستد و شورای امنیت هم باید دخالت کند و به هیچ عنوان اجازه ندهد خاطرات تلخ برجام دوباره تکرار شود. همانطور که شما می دانید یکسری از کارشناسان اعتقاد دارند این FATF همان برجام 2 است که این آقایان می خواهند به آن عمل کنند. نباید بگذاریم این اتفاق بیفتد.

https://shoma-weekly.ir/Bp2lYj