سیاسی

چرا دست آوردهای برجام را توضیح نمی دهند؟

آقایان بالاخره باید بگویند که دستاورد برجام تا به امروز چه بوده است آیا ما توانستیم از طریق برجام به پول‌های مان دسترسی پیدا کنیم یا خیر؟.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه پول‌های آزادشده نه بخاطر برجام بلکه بابت گروگان‌ها بوده، گفت: برجامی که قلب رآکتور اراک را بتن کرد، نه توانسته جیب کشور را پُر پول کند و نه توانسته مشکل جابجایی پول را حل کند.

لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به آزادسازی 2.1 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران توسط خزانه‌داری آمریکا اظهار داشت: اگر مقام معظم رهبری با شرایطی به اینکه دولت در موضوع هسته‌ای مذاکراتی را داشته باشد، موافقت کردند، بدین خاطر بود که تحریم‌ها برداشته شود.

وی افزود: یکی از آثار تحریم‌ها ایجاد مشکلاتی در معاملات و ارتباطات بانکی بود و قرار بود با برجام این مشکل رفع شود که هنوز نشده است. ما امروز می‌بینیم هنوز تحریم‌ها سرجای خود باقی است و مقدار پولی هم که آزاد شده نه بخاطر برجام بلکه بابت گرو‌گان‌ها و تبادلات امنیتی بوده که آن هم از طریق هواپیما و بصورت نقد بوده است.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجامی که قلب رآکتور اراک را بتن کرد نتوانسته جیب کشور را پُر پول کند، گفت: اینکه هنوز پول بصورت نقد و با هواپیما به کشور منتقل شود که دیگر نیازی به مذاکره نداشت آن هم با این شرایط که نزدیک به 400 میلیون دلار پول ما را بخاطر این نوع حمل و نقل بگیرند.

افتخاری با تأکید بر اینکه با برجام آینده شفافی را نمی‌شود مشاهده کرد، گفت: آقایان بالاخره باید بگویند که دستاورد برجام تا به امروز چه بوده است آیا ما توانستیم از طریق برجام به پول‌های مان دسترسی پیدا کنیم یا خیر؟.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برجامی که قلب رآکتور اراک را بتن کرد، نه توانسته جیب کشور را پُر پول کند و نه توانسته مشکل جابجایی پول را حل کند.

https://shoma-weekly.ir/zCoUWk