سیاسی

چرا دستاوردهای برجام اعلام نمی شود؟

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سخنان آقای هاشمی در دیدار مردم قزوین بیان داشت: ایشان گفته‌اند اگر دستاوردهای برجام گفته شود منتقدین شرمنده می‌شوند. اولامنتقدین برجام در خود دولت هستند که گفته‌اند هیچ دستاوردی نداشته است. ثانیاچرا دولت دستاوردهای مورد ادعا را نمی‌گوید.
محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اظهارات جدی مراجع در نقد عملکرد اقتصادی دولت گفت: چالش جدی در دولت ضعف کارآمدی است.

نباید قیمت برخی از کالاها بی سروصدا افزایش یابد

به گزارش روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن میگفت، با اشاره به دیدار وزیر ارشاد با مراجع عظام تقلید در قم گفت: مراجع میگویند کاهش تورم از سوی مردم قابل لمس نیست. نباید قیمت برخی از کالاها بی سروصدا توسط دولت افزایش یابد. مراجع میفرمایند که درصد بالایی از تولید در کشور خوابیده است و تا تولید در کشور پایدار نشود مشکلات اقتصادی مردم حل نمیشود.

حبیبی اظهار داشت: اینها حرف دل مردم است که از زبان مراجع گفته میشود. مراجع میگویند با انبوه کالاهای وارداتی نمی‌‌توان از تولید ملی سخن گفت، باز کردن راههای نفوذ سیاسی و اقتصادی دشمن بی غیرتی سیاسی است باید جلوی آن را گرفت.

وی افزود: قبل از برجام و بعد از آن همواره از مواهب آن سخن گفته میشود اما هیچ فهرستی از دستاوردهای آن بیان نمیشود تا مردم امیدوار شوند.

چرا دولت دستاوردهای مورد ادعا را نمیگوید

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سخنان آقای هاشمی در دیدار مردم قزوین بیان داشت: ایشان گفتهاند اگر دستاوردهای برجام گفته شود منتقدین شرمنده میشوند. اولامنتقدین برجام در خود دولت هستند که گفتهاند هیچ دستاوردی نداشته است. ثانیاچرا دولت دستاوردهای مورد ادعا را نمیگوید.

وی با اشاره به دومین مطالبه مراجع در دیدار با مسئولان گفت: دغدغه فرهنگی و حفظ ارزشهای اسلامی دومین دغدغه مراجع تقلید است که به مسئولان یادآوری شده است.

حبیبی تصریح کرد: مراجع معتقدند زندگی مردم در فضای مجازی مورد تهدید است. یکی از عوامل بی حجابی و بدحجابی همین فیلمهای سینمایی است. دولت به جای افزایش پهنای باند و بالا بردن سرعت اینترنت فکری برای کنترل فرآوردههای شوم این پدیده بکند که حادثهای مثل قتلهای ناموسی از آن بیرون نیاید.

کشور گران اداره میشود

وی همچنین در خصوص فیشهای حقوق کارکنان دولت اظهار داشت:واکنش افکار عمومی در این مورد واقعاباید دولت را به فکر پاسخگویی بیندازد.

حبیبی گفت: رئیس دیوان محاسبات اخیرا اعلام کرد هزینهها دو برابر شده، کشور گران اداره میشود چیزی برای عمران و آبادی نمیماند.

سعودی ها باز هم طلبکارند

وی همچنین با اشاره به واکنش مراجع عظام تقلید در مورد برگزاری حج امسال خاطر نشان کرد: مراجع عظام تقلید حج بدون امنیت، عزت و کرامت را واجب نمیدانند و صریح در این مورد موضع گرفتند.

جبیبی بیان داشت: متأسفانه برخورد عربستان با ایران آمرانه، تحقیرآمیز و از موضع طلبکاری است. آنها صدها زائر ایرانی را به قتل رساندند به هتک حرمت زائر ایرانی در فرودگاه پرداختند باز هم طلبکارند.

وی افزود: دولت عربستان میگوید ایرانیها در حج از مشرکین برائت نکنند. آنها رسمااعلام کردهاند با مشرکین و کفار همپیمان هستند. دولت عربستان مصداق بارز صد عن سبیل الله میباشد.

بدعت جدید رئیس جمهور

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی همچنین در مورد اینکه رئیس جمهور بعد از اعلام نظر شورای حل اختلاف در مورد مینو خالقی آن را بدعت نامیده اظهار داشت: بله من هم در روزنامههای پنجشنبه گذشته اصلاحطلبان چنین عنوانی را دیدم و متأسف شدم. ایشان به نقل از این روزنامهها گفتهاند من عقب ننشستهام. فکر میکنم ادبیات ایشان در این مقوله در شأن یک حقوقدان نیست. وقتی شورای نگهبان که در آن 6 فقیه و 6 حقوقدان در خصوص موضوع یک داوری دارند تخطئه آن مطابق موازین حقوقی نیست. از آن بالاتر وقتی همین موضوع به شورای حل اختلاف میرود ایستادن در برابر نظر شورای حل اختلاف هم صحیح نمیباشد.

وی افزود: رئیس جمهور با دفاع از کسی که التزام عملی به یک حکم الهی ندارد چه چیزی را میخواهد اثبات کند. این قطعابا سوگند ریاست جمهور نمیخواند و آن را نقض میکند.

حبیبی بیان داشت: رئیس جمهورسوگند یاد کرده است قانون اساسی را پاس بدارد. وقتی طبق قانون اساسی، شورای محترم نگهبان فصلالخطاب صلاحیت و عدم او از صلاحیت در انتخابات است. رئیس جمهوری باید نظر شورای نگهبان را رعایت نماید.

خطر جریان بهائیت از منافقین کمتر نیست

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی همچنین در مورد ملاقات فائزه هاشمی با رئیس سابق جامعه بهائیان گفت: وقتی تصویر این ملاقات را در فضای مجازی دیدم بسیار متأسف شدم. خطر جریان بهائیت اگر بیشتر از منافقین نباشد، کمتر نیست.

حبیبی شهادت ذوالفقار حزب الله شهید بدرالدین را به سید حسن نصرالله تسلیت گفت و افزود: مردم لبنان و ایران و جهان اسلام منتظر انتقام حزبالله هستند این جنایت نباید بیپاسخ بماند.

وی همچنین در پایان میلاد مبارک حضرت صاحبالزمان(عج) را تبریک گفت.

https://shoma-weekly.ir/DrRC7J