بین الملل

چرا بحرین مقر منافقین انتخاب شد؟

در حالی که پس از خروج منافقین از اشرف و خارج شدن نام گروهک منافقین از لیست گروه‌های تروریستی هیچ کشور غربی نیز حاضر به دادن محل اسکان به این گروه نشد، حالا بحرین به عنوان گزینه اصلی انتخاب شده است. بحرین که دو سال است با بحران دست‌وپنجه نرم می‌کند و آل خلیفه همچنان مقابل خواست مردم ایستادگی می‌کند و حالا گزینه‌ای برای اسکان منافقین شده است.

در حالی که پس از خروج منافقین از اشرف و خارج شدن نام گروهک منافقین از لیست گروههای تروریستی هیچ کشور غربی نیز حاضر به دادن محل اسکان به این گروه نشد، حالا بحرین به عنوان گزینه اصلی انتخاب شده است. بحرین که دو سال است با بحران دستوپنجه نرم میکند و آل خلیفه همچنان مقابل خواست مردم ایستادگی میکند و حالا گزینهای برای اسکان منافقین شده است.

در این میان شیخ عبدالله بن احمد الفاتح آلخلیفه نوه پادشاه سابق بحرین در گفتوگو با مجله الجزیره العربیه اظهار داشت: تصمیم آلخلیفه برای اسکان گروهک تروریستی منافقین در بحرین اقدامی بررسی نشده است. وی با بیان اینکه این اقدام بیانگر شکست سیاسی نظام حاکم در بحرین است، درباره پیامدهای این طرح هشدار داد. شیخ عبدالله بن احمد الفاتح آلخلیفه در ادامه گفت: میزبانی از گروهک منافقین مانند میزبانی از مزدوران رژیم صدام و حزب بعث در داخل بحرین است.

وی خاطرنشان کرد: نظام بحرین به جای میزبانی از تروریستها به اصلاحات روی بیاورد. نوه پادشاه سابق بحرین در ادامه سخنان خود گفت: ایران در برابر این اقدام سکوت نخواهد کرد و واکنش نشان خواهد داد. گفتنی است یک منبع مسئول در دفتر سازمان ملل متحد در بغداد چند روز پیش اعلام کرد: بحرین از طریق سفیر آمریکا در منامه از آمادگی خود برای اسکان گروهک تروریستی منافقین در خاک کشورش خبر داده است.

از سوی دیگر النشره گزارش داد: شهروندان بحرین در آستانه سالروز قیام مردمی این کشور در 14 فوریه 2011 با برپایی تظاهراتی در روستای کرزکان، کنارهگیری «خلیفه بن سلمان آلخلیفه» از سمت نخست وزیری پس از گذشت بیش از 40 سال را خواستار شدند.

 

https://shoma-weekly.ir/x3Kf8Z