سیاسی

چرا با داشتن اقتصاد سالم و پویا گرانیها بیداد کند

گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران با حضور دکتر علی عباسپور استاد دانشگاه برگزار گردید.

گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران با حضور دکتر علی عباسپور استاد دانشگاه برگزار گردید.
وی ضمن قرائت آیه ای از قرآن کریم بدین مضمون که انسان باید به گفته های خود عمل کند اظهار داشت:در روزهای اخیر شاهد بودیم ریاست محترم جمهور بعد از 7 سال که از عمر دولتهای نهم و دهم می گذرد اقدام به انتشار مقاله ای در مورد عدالت در رسانه های دولتی فرمودند . در قرآن کریم که چراغ راه هدایت همه انسانهای کمال پذیر است به صراحت عنوان شده که چرا به چیزی که می گویید عمل نمی کنید و این گناه بسیار بزرگی است.
وی افزود: چرا ما باید با داشتن مولفه های اصلی یک اقتصاد سالم و پویا اعلام کنیم تورم 5/22 درصد است و گرانیها بیداد کند. شرایط ژئوپلوتیک،جوانان تحصیلکرده و آماده به کار (که به لطف مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی رشد علمی ما کاملا مشهود است)،تفکر اسلامی در نظام اسلامی همگی از مولفه هایی است که به ما اجازه می دهد در اقتصاد بتوانیم حرفهایی برای گفتن داشته باشیم.اما عدم مدیریت صحیح موجب بروز شرایط کنونی گردیده است.
وی در ادامه با بیان اینکه چرا ظرف دو هفته ارزش پول ملی کاهش چشمگیر داشته است  گفت: متاسفانه ریاست محترم جمهور به جای پاسخگویی همیشه در مقام سوال بر می آیند. مشکلاتی که رئیس جمهور عنوان می کنند مشکلاتی است که در کشور وجود دارد ولی مسول اجرایی کشور است که باید آنها را حل کند.
وی تصریح کرد: در بحث عدالت فقط سخن گفتن صحیح نیست باید آنرا پیاده کرد. نباید بعد از 7 سال و با حمایتهای قاطع رهبری که از سیاستهای ایشان در حمایت از روسای جمهور است به جایی برسیم که تازه صحبت از عدالت نماییم.
عباسپور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: می دانید چرا سخنان امام و رهبری به دل مردم می نشیند؟ زیرا مردم تطبیق در گفتار و عمل را شاهد هستند. این باید درسی باشد برای همه ما نه اینکه بیاییم و از پوشش دین برای رسیدن به اهداف و منیتهای خود استفاده نماییم.اینجاست که دین قربانی می گردد و اعتقادات مردم مورد هجمه قرار می گیرد.
عباسپور در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 91 به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: این نامگذاری برای دولتمردان ما بسیار مهم است . اجرای قانون هدفمندی یارانه ها فقط این نبود که پولی که در اختیار دولت است به حساب مردم واریز گردد بلکه یکی از 15 بند تصویب شده توسط مجلس بود . کمک به بخش تولید،کشاورزی و ... مسائلی بود که اصلا بدان توجهی نشد . همانگونه که رهبری فرمودند باید در این سال بدون شعار و بدون برگزاری کنفرانس، کیفیت محصولات را بالاتر ببریم تا مردم ترغیب به استفاده از این کالاها گردند.

https://shoma-weekly.ir/Hlyr6D