بین الملل

چاقو دسته خودش را می‌برد؟!

هر قدر که از زمان حضور تروریست‌های اروپایی در سوریه و عراق می‌گذرد و بحران این دو کشور ادامه پیدا می‌کند، سازمان‌های اطلاعاتی اروپایی و آمریکایی نیز به این فکر می‌افتند که با این حجم عظیم از افرادی که هم اکنون در سوریه و عراق در حال مبارزه هستند و قرار است دوباره به کشورشان بازگردند، چه کنند.
محمد علایی- داعش حالا باعث هراس حامیان و کسانی شده است که مولد آن بودهاند. تا قبل از این، مقامات ریاض بودند که از هیولایی که خود درست کرده بودند هراس داشتند، روزنامه عربستانی العرب گزارش داد که سران این کشور اخیرا نشستهای فشردهای در ریاض برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی به این کشور از سوی القاعده و داعش، برگزار کردهاند. عربستان همچنین پیش بینی کرده که اگر داعش بر نوار مرزی مشترک عربستان و عراق کنترل پیدا کند ریاض برای مقابله و تعقیب داعش ممکن است وارد خاک عراق نیز شود.

حالا گفتگوهایی که این روزها در نشریات غربی با تروریستهای اروپایی در سوریه و عراق انجام میشود نشان میدهد اروپا و امریکا باید بیشتر از کشورهای منطقه در ترس و نگرانی به سر ببرند.

هر قدر که از زمان حضور تروریستهای اروپایی در سوریه و عراق میگذرد و بحران این دو کشور ادامه پیدا میکند، سازمانهای اطلاعاتی اروپایی و آمریکایی نیز به این فکر میافتند که با این حجم عظیم از افرادی که هم اکنون در سوریه و عراق در حال مبارزه هستند و قرار است دوباره به کشورشان بازگردند، چه کنند.

تا پیش از این داعش عنوان کرده بود که اولویت اصلی برای مبارزینش تصرف سرزمینهای اسلامی است و کاری به کشورهای اروپایی ندارد، اما گفتگوهایی که این روزها در نشریات غربی با تروریستهای اروپایی در سوریه و عراق انجام میشود نشان میدهد اروپا و امریکا باید بیشتر از کشورهای منطقه در ترس و نگرانی به سر ببرند.

یکی از مبارزین انگلیسی که مدعی حضور در سوریه و جنگ با حکومت بشار اسد شده است، چندی پیش گفتگویی را با شبکه بیبی سی ۵ و برنامه زنده نیکی کمپبل انجام داده و مدعی شده است تنها زمانی به انگلستان باز میگردد که پرچم سیاه رنگ حکومت خلافت اسلامی (داعش) را بر بالای کاخ باکینگهام ببیند!

این مرد که نام ابواسامه را برای خود انتخاب کرده، عنوان کرده که در سوریه آموزشهای نظامی دیده و طریقه ساخت بمبهای دست ساز را دیده و در طول یک سال گذشته برای جبهه النصره که یک گروه وابسته به القاعده در سوریه است میجنگیده اما اخیرا برای داعش میجنگد. اسامه که لهجهاش میگوید احتمالا باید از اهالی شمال انگلستان باشد، تاکید کرده که تنها برای ایجاد حکومت خلافت اسلامی وارد کارزار مبارزه با دولت بشار اسد شده است. او تصریح کرده: شما نمیدانید جنگ برای تاسیس حکومت اسلامی یعنی چه. شما هیچ چیز در انگلستان ندارید، در انگلستان فقط شیطان حضور دارد.

در آخرین اقدامی که باعث به تکاپو افتادن به خصوص انگلیس شده است انتشار ویدیویی از سر بریدن خبرنگار آمریکایی توسط داعش به تلافی حملات هوایی پنتاگون به مواضع این گروهک شده است. اقدامی که باعث شد نخستوزیر انگلیس تعطیلات خود را نیمه کاره‌‌ رها کرده و به لندن بازگردد تا نشستی را درباره فیلم منتشر شده از سوی شبهنظامیان تروریست داعش برگزار کند. در این فیلم سر بریدن یک روزنامهنگار آمریکایی نشان داده میشود که یک شبهنظامی با لهجه انگلیسی در بالای سر وی سخن میگوید. اینگونه به نظر میرسد که فردی که در این فیلم دیده میشود، انگلیسی باشد. مداخله احتمالی یک انگلیسی در درگیریها نشان میدهد که جنگ با شبهنظامیان تندرو میتواند به انگلیس برسد و آنها حملاتی را در داخل کشورشان انجام دهند.

اتفاقی که پیشتر آمریکا به آن واکنش نشان داده بود و باعث حملات هوایی این کشور به مواضع داعش شده بود، ابوموسی سخنگوی داعش، به آمریکاییها گفته است خلافت اسلامی جدید تشکیل شده است، پس ترسو و بزدل نباشید و به جای فرستادن پهباد و هواپیماهای خود با نیروی زمینی به ما حمله کنید، ما سربازان شما را خواهیم کشت و به یاری خداوند پرچم سیاه خود را روی کاخ سفید به اهتزاز درخواهیم آورد.

اتفاقی که هفته پیش در مقابل کاخ سفید افتاد و دوربینی شخصی عکسی از پرچم داعش در مقابل کاخ سفید را منتشر کرد.

https://shoma-weekly.ir/lFWApB