سیاسی

پیگیری موثری برای دیه جانباختگان منا نشد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: وزیر امور خارجه ایران پیگیری‌های نافذی در رابطه با دیه جانباختگان فاجعه منا انجام نداده است.
حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح توس، اظهار کرد: متاسفانه پیگیری های نافذ و تاثیرگذاری در رابطه با دیه شهدا و جانباختگان فاجعه منا از سوی وزارت امور خارجه صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ارتباطات بین دو کشور ایران و عربستان بسیار وخیم و حتی به تخاصم رسیده است، خاطر نشان کرد: در پی این امر حقوق حجاج جانباخته پرداخت نشده است که نیازمند پیگیری از سوی مجامع بین المللی است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: وزیر امور خارجه عربستان بچه‌ای ناآگاه و ناپخته در عرصه سیاسی است بااین وجود وزارت امور خارجه ایران نباید به گونه افراد اجازه دهد تا به کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران اهانت کنند.

وی بیان کرد: وزارت امور خارجه ایران باید موضعی جدی اتخاذ کرده و با قاطعیت پیگیر حقوق جانباختگان فاجعه منا باشد تا به عادل الجبیر، وزیر امور خاجه عربستان که دست نشانده صهیونیست است حدودش را بفهماند.

ترقی با اشاره به اینکه عربستان تا کنون از ایران عذرخواهی نکرده است، ابراز کرد: تا زمانی که عربستان برای رعایت امنیت حجاج ضمانت کتبی ندهد و این اطمینان خاطر به وجود آید که زائرانمان دچار حادثه ای دیگر نخواهند شد، از اعزام به حج، این فریضه عبادی و سیاسی محروم خواهیم بود.

وی در پایان افزود: شنیده ها حاکی از آن است که خانواده جانباختگان و شهدای فاجعه منا به زودی با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند داشت، با این وجود هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نیست.

https://shoma-weekly.ir/trlz5Y