سیاسی

پیوند دل‌های مردم هدیه امام بود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: زکات پل ارتباطی بسیار قوی بین مردم و حکومت اسلامی است و پرداخت آن موجب وحدت و هم دلی بین مردم می شود.
حسین انواری در همایش نقش زکات در فرهنگ و اقتصاد مقاومتی با محوریت توسعه شبکه های مردمی در شهرستان سیرجان افزود: برای این که انسان ها رشد تعالی پیدا کنندو عزیز باشند خداوند دربستر هدایت طیبه در قرآن کریم به آنان وعده هایی داده است و برای این امر سه فریضه نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر را واجب نموده است، که عمل به آنها عزت نفس انسان ها ، در صحنه بودن آنها، ارتباط بین خالق و مخلوق و ارتباط بین مردم با مردم را به همراه خواهد داشت.

وی زکات را پل ارتباطی بسیار قوی بین مردم و حکومت اسلامی دانست و بیان داشت: انسان هایی که مال خود را در کمک به محرومان انفاق می کنند، برکات والایی از جانب خداوند به آنان می رسد که بسیار ارزشمند است.

انواری با اشاره به این که همانطور که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود بر وحدت امت تاکید داشته اند، بیان داشت: هم چنین این بزرگوران مردم را به وحدت و یکپارچکی راهنمایی می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: پرداخت زکات رضایت حق تعالی را به همراه دارد و سبب می شود دلها و قلبها به هم نزدیک شوند و هم چنین پرداخت زکات زمینه ساز وحدت وهمدلی مسلمان است وعظمت جمهوری اسلامی را نیز به همراه خواهد داشت.

سرپرست کمیته امداد امام(ره) در ادامه با اشاره به شهادت سردار شهید محمدعلی الله دادی به دست صهیونیست ها گفت: سیرجان منطقه ای است که انسان های شریفی همچون سردار شهید الله دادی دارد و برای بنده توفیق است که در شهر سیرجان و بین مردم خوب این شهر حضور یافتم.

وی با اشاره به این که انسان ها عزیزند و بهترین خلق خدا هستند، بیان داشت: حفظ عزت و کرامت انسان ها از فرامین بزرگ الهی است.

انواری ادامه داد: برای حفظ این عزت و کرامت می شود،خون داد ولی هدر دادن عزت و کرامت و ذلیل شدن جزء خطوط ممنوعه الهی است و انسان ها حق ندارند خودشان را ذلیل کنند و برای عظمت این عزت و کرامت می توانند جان خود را نثار کنند.

انواری در بخش دیگری از سخنان خود از وجود 9 میلیون نفر مستمری‌بگیر کمیته امداد در سطح کشور خبر داد و گفت‌: اهداف ما فراهم کردن زمینه خروج مددجویان و خودکفایی آنهاست.

وی نظام اسلامی ایران را کارآمد و مقتدر دانست و عنوان کرد: گروه‌هایی می‌خواهند با سم‌پاشی‌ها و شایعات به اهداف شوم خود برسند و نظام سلطه غرب را به حمایت خود تشویق کنند که باید گفت، خون شهدا و فرزندان رشید ملت ایران حافظ نظام و ارزش‌های اسلامی است.

وی وحدت و هم‌بستگی را عامل موفقیت و پیروزی ملت ایران و خواسته مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: امام راحل با پیوند دل‌های مردم به یکدیگر نعمت انقلاب را هدیه کرد و این نعمت را باید قدر بدانیم.

https://shoma-weekly.ir/BejJb5