سیاسی

پیوستگی نظام و مردم موجب بی نیازی از کمک بیگانگان است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی معتقد است: آمریکایی‌ها به دنبال توجیه اقدامات خود در رابطه با تحریم‌ها هستند اما مشی آن‌ها همواره نشان داده نمی‌توانند دلسوزتر از مقامات و مسئولان ما برای مردم کشورمان باشند.

حسن لاسجردی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر این‌که هدف از تحریم، بهتر کردن زندگی مردم ایران است، اظهار کرد:‌ این اظهارات به نظر یک روش یا پلیتیک است که با چند هدف انجام می‌شود،‌ یکی این‌که وزیر خارجه آمریکا تلاش می‌کند تا القا کند با نظام و سیستم سیاسی در ایران مشکل دارند، اما با مردم ایران مشکل ندارند.

وی تصریح کرد: هدف دیگر از این‌گونه اظهار نظرها ، بحث جدا کردن مردم از نظام است که درواقع قدرت‌های استعماری تلاش می‌کنند تا دوگانگی،‌ تفرقه و جدایی را در برنامه‌های خود داشته باشد و نکته دیگر این است که دولت آمریکا با توجه به این که با انواع و اقسام تلاش‌ها و دستاویزها نتوانسته به هدف خود یعنی براندازی و دیده نشدن 40 سالگی انقلاب اسلامی برسد، تلاش می‌کند از طریق سیاست‌های جدایی بیانداز و حکومت کن،‌ اهداف خود را پیش ببرد و از این طریق سیاست‌های خود را اعمال کند.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: بنابراین در حال حاضر پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در تلاش است برای سیاست‌های تحریمی خودشان دلایل و توجیهاتی پیدا کند که یکی از این دلایل می‌تواند این نگاه باشد که سیاست‌های نظام را از سرنوشت مردم جدا کند، در حالی که این یک سیاست امتحان پس داده و تجربه شده است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود:‌ فکر نمی‌کنم، آمریکایی‌ها با مجموعه اقداماتی که از ابتدای انقلاب تاکنون علیه مردم،‌ نظام و بخش‌های مختلف سیستم سیاسی جمهوری اسلامی داشته‌اند، بتوانند از این دستاویز استفاده کرده و جدایی مردم از دولت و نظام را به سر منزل مقصود برسانند.

لاسجردی درباره این‌که ایران چه موضعی می‌تواند در قبال این‌گونه اظهارنظرها داشته باشد؟ گفت: بهترین راهکار اعلام موضع رسمی نظام و مقامات مربوطه است،‌ همچنان که وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی پاسخ پمپئو وزیر خارجه آمریکا را داد و تلاش کرد به نوعی این موضوعات و فشارهایی که اخیرا آمریکایی‌ها تلاش می کنند علیه ایران به وجود آورند را پاسخ گوید.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطرنشان کرد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران این است که پیوستگی نظام و مردم آن‌چنان است که از بیگانگان کمک نخواهند گرفت، در عین حال مجموعه سیاست‌ها، اقدامات و خط مشی‌های آمریکا همواره نشان داده آن‌ها نمی‌توانند دلسوزتر از مقامات ما برای مردم خودمان باشند.

https://shoma-weekly.ir/ThgNOr