سیاسی

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با بودجه و انگیزه دولتی پیش نمی‌رود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ظرفیت خیرین استان برای پیشبرد امور در عرصه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان داشت: این کارها با بودجه و انگیزه دولتی پیش نمی‌رود بلکه خیرین باید وارد میدان شوند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مردم و بزرگان شهر قم باید نسبت به آسیب‌های شهر قم مطلع شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی بنایی در نشست کانون هم‌اندیشی تعالی و توسعه استان قم با اشاره به پیشینه شکل‌گیری این مجموعه اظهار داشت: از سال ۸۹ و پس از سفر مقام معظم رهبری به قم، جمعی برای پیگیری مطالبات ایشان در رابطه با قم شکل گرفت که بعدها با نام اتاق فکر توسعه استان قم به کار خود ادامه داد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این سفر ۱۱ موضوع اصلی درباره استان قم را مورد تأکید قرار دادند که بر اساس این ۱۱ کمیته در اتاق فکر تعریف شد.

رئیس کانون هم‌اندیشی تعالی و توسعه استان قم با اشاره به اثرگذاری اتاق فکر در تصمیم‌گیری‌های عمرانی در استان قم اظهار کرد: پس از مدتی با مشورت اعضا نام اتاق فکر به «کانون هم‌اندیشی تعالی و توسعه استان قم» تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه این کانون به عنوان یک سازمان مردم نهاد ثبت شده افزود: در این کانون از ابتدا تنها دیدگاه توسعه‌ای نبود بلکه به مسائل فرهنگی هم نگاه ویژه‌ای داشتیم.

حجت‌الاسلام بنایی با اشاره به اهتمام کانون هم‌اندیشی تعالی و توسعه استان قم در پیگیری وضعیت آسیب‌های اجتماعی در استان ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی معضلی است که در کشور ذهن مردم را درگیر کرده و مقام معظم رهبری هم چندین بار نسبت به این موضوع تذکراتی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی در موضوعات آسیب‌های اجتماعی ضروری است، گفت: هدف سیاه نمایی نیست اما مردم و علما باید از مشکلات مطلع شوند.

رئیس کانون هم‌اندیشی تعالی و توسعه استان قم با انتقاد از بی‌انگیزگی و بی‌تفاوتی برخی مدیران در پیگیری امور اساسی استان، اظهار کرد: در موضوع آسیب‌های اجتماعی باید نهادهای دولتی و غیر دولتی به کار گرفته شده و از ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد کمال بهره را ببریم.

وی با اشاره به ظرفیت خیرین استان برای پیشبرد امور در عرصه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان داشت: این کارها با بودجه و انگیزه دولتی پیش نمی‌رود بلکه خیرین باید وارد میدان شوند.

https://shoma-weekly.ir/2FSIie