سیاسی

پیشکسوتان حزب مؤتلفه اسلامی سرمایه بی بدیل و اعتبار آن هستند

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به مطلب منتشر شده از سوی یک پایگاه خبری در خصوص دو شقه شدن حزب مؤتلفه اسلامی بر اثر شکاف نسلی، گفت: اصلی ترین مشوق جوانگرایی در حزب مرحوم حبیب الله عسگراولادی به عنوان یکی از پیشکسوت ترین افراد حزب بود و در عرصه عمل نیز حمایت های بی دریغی از جوانان حزب انجام داد تا بخش عمده ای از بدنه حزب را جوان ساخت و جوانان نیز همواره قدرشناس پیشکسوتان حزب می باشند که سرمایه بی بدیل و اعتبار حزب هستند.
محمد مهدی اسلامی با اشاره به مطلب منتشر شده از سوی یک پایگاه خبری در خصوص دو شقه شدن حزب مؤتلفه اسلامی بر اثر شکاف نسلی، تصریح کرد: اصلی ترین مشوق جوانگرایی در حزب مرحوم حبیب الله عسگراولادی به عنوان یکی از پیشکسوت ترین افراد حزب بود و در عرصه عمل نیز حمایت های بی دریغی از جوانان حزب انجام داد تا بخش عمده ای از بدنه حزب را جوان ساخت و جوانان نیز همواره قدرشناس پیشکسوتان حزب می باشند که سرمایه بی بدیل و اعتبار حزب هستند.

وی تصریح کرد: ادبیات استفاده شده در تحلیل مذکور هیچ نسبتی با نگاه جوانان حزب ندارد.

مدیر مسئول هفته نامه شما وجود تنوع آشکار دیدگاه های سیاسی در حزب مؤتلفه اسلامی را یک امتیاز برای این حزب دانست که امری جدید نیست و افزود: اگر آن طور که برخی سایتهای خبری بیان کرده اند، قرار بود اختلاف نظر موجب دو شقه شدن این حزب شود، این اتفاق باید یک دهه قبل به چشم می آمد که نظرات متفاوت اعضای حزب درباره رئیس دولت وقت در رسانه ها مشهود بود. اما در نهایت حزب به یک تکلیف شرعی مشترک دست یافت.

اسلامی با اشاره به تشویق های مرحوم عسگراولادی برای تکثر اندیشه و تضارب آنها برای بالندگی حزب گفت: پس از یکی از جلسات شورای مرکزی مؤتلفه که دو دیدگاه متفاوت وجود داشت و هریک حامیان جدی به خود اختصاص داده بود تا جایی که ادامه بحث به جلسه بعد موکول شد؛ مرحوم عسگراولادی خطاب به بنده به عنوان یکی از جوان ترین اعضای شورای مرکزی با تأکید فرمودند از نظرات خود بدون دلیل کوتاه نیایید و نگران طولانی شدن اختلاف نظرات نباشید، این موجب رشد حزب خواهد بود.

وی شکاف نسلی را تصوری غلط دانست و با اشاره به توزیع سنی اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی از متولدین دهه شصت تا متولدین دهه ده تصریح کرد: اگر گاهی اختلاف نظری در حزب مشاهده می شود، بر اثر تفاوت فهم از تکلیف شرعی است و اغلب در هر دو سوی یک بحث، افرادی از سنین مختلف مشاهده می شوند. راه حل مواجهه با این اختلاف نظرها را نیز امام خمینی به شورای مرکزی اول مؤتلفه اسلامی در سال 1342 آموخته بودند و آن پرهیز از ساکت کردن اقلیت توسط اکثریت و توسل به اقناع برای رسیدن به یک تکلیف شرعی مشترک است. این الگو بیش از پنج دهه است که به عنوان مدل تحزب اسلامی فرا روی ما قرار دارد.

https://shoma-weekly.ir/6FfIh3