سیاسی

پیشنهاد مصری برای آرایش تیم ملی برابر آرژانتین

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:اگر کی روش بتواند تمام ظرفیت تیم را به کار بگیرد و تیم را در برابر هیجانات وارده در ورزشگاه کنترل کند امیدوارم که بوسنی را ببریم.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:اگر کی روش بتواند تمام ظرفیت تیم را به کار بگیرد و تیم را در برابر هیجانات وارده در ورزشگاه کنترل کند امیدوارم که بوسنی را ببریم.

یک بازی دفاعی با ضدحمله های دو سه نفره در مقابل آرژانتین عامه پسند خواهد بود. تیمی که تمام توانش را در لیونل مسی ریخته و گل طلایی مسی می تواند دروازه ایران را بترساند! اگر ما در دقیقه های نخست یک گل به آرژانتین بزنیم تمام توان تیم را گرفته ایم.

عبدالرضا مصری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که ایران چگونه در جام جهانی ظاهر شد گفت: قبل از جام جهانی ما یک بازی دوستانه در خارج از کشور داشتیم که از تلویزیون پخش نشد. با توجه به بازیهای داخلی که ما هیچ وقت با چنین ترکیبی از تیم ملی روبرو نشده بودیم، ترکیب منحصر به فرد و خوبی بود که توانست دروازه را در مقابل نیجریه حفظ کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه افزود: به نظر من دستور کار ما در نیمه اول دفع توپ بود چون به طور مداوم تیم نیجریه در صدد حمله بود اما دفاع و هافبک های ما خیلی خوب عمل کردند.

نماینده مردم کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تیم نیجریه را آنالیز کنیم، با تیمی تهاجمی و تدافعی روبرو هستیم که ضدحمله هایشان با یک نفر در مقابل یک تیم نبود. دفاعشان ثابت و هافبک و فورواردهایشان در رفت و آمد بود.

مصری تاکید کرد: نهایت انتظاری که ما از تیم ملی داریم این است که بتواند در مرحله بعد سه امتیاز کسب کند اما اگر به همین منوال بخواهد پیش برود و فقط بخواهد توپ ها را از دروازه دفع کند، در مقابل هر تیمی که موفق بشویم در برابر آرژانتین خیلی نمی توانیم مقاومت کنیم.

وی در خصوص بازی ایران و نیجریه اظهار داشت: ما فقط نصف زمین دست مان بود در حالی که تیم مقابل دو سوم زمین را در اختیار داشت. ما با یک چهارم توان ظاهر شدیم و اگر همینطور پیش برویم ممکن است مسبب گل های ناخواسته ای بشویم که حتی بازیکنان خودمان به دروازه خودی می زنند.

مصری عنوان کرد: دلخواه ما پیروزی است و همانطور که می بینیم کی روش کاملا عاقلانه رفتار می کند و ابدا احساسی برخورد نکرد. او اگر بتواند تمام ظرفیت تیم را به کار بگیرد و تیم را در برابر هیجانات وارده در ورزشگاه کنترل کند، امیدواریم که بوسنی را ببریم.

وی ادامه داد: در این بازی که خدا را شکر تعویض نداشتیم اما در مقابل تیم حریف سه تعویض داشت که نشان از اجرا نشدن دستورهای مربی می داد. اما همچنان معتقدم که اگر برنامه ما تنها دفع توپ باشد، بازی تماشاگر پسند نخواهد بود.

مصری در خصوص پوشیدن لباس ورزشی توسط شخص رییس جمهور بسیار خوشحال شد و افزود: من هنوز عکس ها راندیده ام اما این کار باعث خوشحالی و انگیزه قوی برای جوانان ما به سوی پیروزی است. آرزوی همه ما پوشیدن لباس تیم ملی است.

وی گفت: در سال هایی که من سفیر ونزوئلا بودم، وقتی بازی ها پخش می شدند همه در میادین و پارک های اطراف منازل شان جمع می شدند که تلویزیون بزرگی را برای پیگیری بازی ها قرار داده بودند و همه در کنار هم بازی را دنبال می کردند. کار قشنگی که من در آنجا دیدم و آرزو دارم در اینجا اجرا شود توزیع رایگان پیراهن تیم ملی است.

مصری ادامه داد: بسیاری از شرکت های حامی می توانند این پیراهن را که به سه رنگ پرچم ایران باشد را با آرم شرکت خودشان در پشت لباس توزیع کنند. این کار را ما نیز در بازی والیبال ایران و برزیل دیدیم. اهالی برزیل چه در بازی رفت و چه برگشت همه لباسی به رنگ پرچم پوشیدند در حالی که هواداران تیم ما کاملا پراکنده بودند و اگر مردم کشورهای دیگر بازی ما را ببینند متوجه نخواهند شد که این مردم طرفدار کدام تیم هستند و این اصلا خوب نیست.

وی در رابطه با بازی ایران و آرژانتین پیش بینی جالبی ارائه داد: به نظر من تیم های آمریکای جنوبی جدا از ایالات متحده بسیار ناشناخته مانده اند. چه بسا که خیلی تیم های قوی تر از آرژانتین وجود داشته باشند که با توجه به سهمیه شرکت در جام جهانی به بالا نرسیده و حذف شوند. اما آرژانتین پرسابقه تر از این حرف هاست و بازی ما در مقابل آن بازی سختی خواهد بود. به نظرم اگر بتوانیم از هر فرصت ضدحمله ای با دو یا سه نفر استفاده کنیم انفجاری خواهد بود که آرژانتین را در آتش می سوزاند. اگر ما فقط در دقیقه های اول بتوانیم یک گل به آرژانتین بزنیم ، روحیه شان را برای ادامه بازی تضعیف خواهیم کرد.

https://shoma-weekly.ir/yYkorR