سیاسی

پیشنهاد ترقی برای اربعین مسئولین

رییس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: حضور مسئولین در این پیاده روی نقش موثری در همراهی با مردم دارد و از عقب ماندگی مسئولین در افکار عمومی جامعه جلوگیری می‌کند.
حمیدرضا ترقی در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی(ع) به عنوان بزرگترین همایش شیعه و مسلمانان اظهار داشت: راهپیمایی اربعین ابتکار شیعیان عراق است و همه ساله صورت می گیرد که این بزرگ ترین و عظیم ترین راهپیمایی جهان محسوب می‌شود و در هیچ جای از دنیا چنین حرکت منسجم همراه با صمیمیت با اوج عشق به امام حسین (ع) صورت نگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه این حرکت ضمن اینکه انسجام شیعیان را به منصه ظهور می‌رساند، اضافه کرد: این حرکت در عرصه سیاسی دنیا حاشیه‌های را به همراه دارد و نشان دهنده اوج عشق به اهل بیت و اندیشه و تفکر در راه امام حسین (ع) است.

ترقی یادآور شد: این عشق به اهل بیت با ایثار و از خودگذشتگی و خدمت رسانی زائرین و اخلاق واقعی میزبانان صورت می‌گیرد و نمادی از اخلاق دینی و اسلامی منبعث از اخلاق الهی است که می‌تواند آزمونی برای همه جهانیان باشد.

رییس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه حضور مسئولین در این شرایط می‌تواند سرمشق برای سایرین باشد، تصریح کرد: حضور مسئولین در این پیاده روی نقش موثری در همراهی با مردم دارد و از عقب ماندگی مسئولین در افکار عمومی جامعه جلوگیری می‌کند چرا که نمادی از همراهی با حرکت‌های مردمی را جلوه می‌دهد.

وی با بیان اینکه شرایط راهپیمایی به گونه‌ای است که همه انسان‌ها با شخصیت‌های متفاوت حضور دارند، بیان کرد: در این راهپیمایی منیت‌ها رنگ باخته و رنگین کمانی از جمع کثیری از مردم حضور دارند.

ترقی با اشاره به جمعیت 15 یا 16 میلیونی عزاداران حسینی در این راهپیمایی خاطرنشان کرد: هر چند که رسانه‌ها تلاش گسترده جهت کمرنگ کردن این حضور دارند اما همه ساله رسانه‌های داخلی پوشش مناسبی را در این زمینه انجام می‌دهند و حضور چهره‌های سیاسی نیز در میان جمعیت مردمی از منیت‌ها کاسته و جلوه دیگری از اتحاد را نشان می‌دهد.

https://shoma-weekly.ir/7lixJF