سیاسی

پیشنهاد آیت‌الله یزدی به نامزدهای اصولگرا

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه خوب است کسانی که می‌خواهند کاندیدا شوند به ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان اضافه شوند، گفت‌: بهتر است کسانی که کنار می‌روند همکار یا وزیر شوند.
اصولگرایان در انتخابات ریاستجمهوری یازدهم به الگوی جدیدی برای رسیدن به نامزد نهایی خواهند رسید؟ 

این پرسشی است که در چند ماه آینده به پاسخ آن خواهیم رسید.

4 ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاستجمهوری یازدهم هنوز وضعیت نامزدهای نهایی اصولگرایان مشخص نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، چندگانه اصولگرایان، حامیان رئیسجمهور، جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران و رهپویان انقلاب اسلامی، ائتلاف 1+2 و نامزدهای بدون حزب اصولگرایان رقبای آشکار انتخابات ریاستجمهوری یازدهم هستند. چهرههایی که تا کنون به جدی و شوخی گفتهاند که آمدهاند تا بمانند. اما در عالم واقع مردم فقط یک رئیسجمهور انتخاب میکنند و همه این رقبا نمیتوانند رئیسجمهور یازدهم شوند.

 اینگونه است که سفارش چند چهره قدیمی اصولگرا به وحدت و همراهی مطرح شده است. امروز نیز گسترده شدن چتر ائتلاف2+1 با توصیه آیتالله یزدی جدیتر شد. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه خوب است کسانی که میخواهند کاندیدا شوند به ائتلاف سهگانه اصولگرایان اضافه شوند، گفت: بهتر است کسانی که کنار میروند همکار یا وزیر شوند.

آیتالله محمد یزدی این پیشنهاد را در گفتوگو با فارس مطرح کرد و در پاسخ به سؤالی درباره ائتلاف سهگانه اصولگرایان، گفت: باید دید در آینده وضعیت چگونه خواهد بود اما اینکه کسانی که در انتخابات موقعیت خوبی دارند با یکدیگر ائتلاف کنند تا در آینده فردی که شرایط بهتری دارد نامزد شود و باقی به نفع او کنار بروند و با دولت آینده همکاری کنند، کار خوبی است.

جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری به عنوان سامانه احزاب اصولگرا در 15 سال اخیر نامزدهای اصولگرا را انتخاب میکرده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نکته اصلی این است که در ائتلاف اصولگرایان، باید محور این باشد، یک نفر که نامزد نهایی میشود، بقیه به عنوان وزیر یا همکار در کنار دولت باشند. آیتالله یزدی با این سخنان تلویحاً گفته است که تفرق اصولگرایان نتیجهای برای آنها ندارد و باید در جهت گفتوگو و بسط تعداد نامزدها زیر یک چتر تا رسیدن به نامزدی واحد حرکت کنند. در صورت تحقق این ایده اصولگرایان کابینه متشکل از چند چهره شناخته شده خواهند داشت.

وی با بیان اینکه اگر این ائتلاف تا حدودی بیشتر شود، خوب است، تأکید کرد: بنده با یکی، 2 عضو این ائتلاف حضوری صحبت کردم؛ مبنا این است که افرادی که به نفع نامزد نهایی کنار میکشند در کابینه رئیسجمهور حضور داشته باشند و انشاءالله همین کار هم اینطور خواهد شد.

یزدی افزود: خیلی خوب است چند نفر دیگر که میخواهند کاندیدا شوند به این ائتلاف اضافه شوند تا در نهایت به نفع نامزدی که شرایط بهتری دارد، کنار بکشند. پیش از این آقای حبیبالله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری نفس ائتلاف نامزدهای انتخابات ریاستجمهوری را مثبت ارزیابی کرده  وگفته بود: حداقل باید 10 الی 12 نامزد در ائتلاف سه نفره گردهم آیند تا گفتمان انتخابات و برنامههای دولت یازدهم را طراحی کنند، البته همه نامزدهایی که به این سازوکار اضافه میشوند باید به عهد خود پایند بوده و از مصداق، برنامهها و نامزد نهایی حمایت کنند.

https://shoma-weekly.ir/GDSdSl