سیاسی

پیشرفت هند از زبان انگلیسی بود یا پشتکار و اراده؟

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه وقتی یک موضوعی را رهبری معظم انقلاب اسلامی مطرح می فرمایند بلافاصله واکنش این چنینی زیبنده یک مسئول نظام نیست گفت: آیا واقها هند پیشرفت هایی که داشته از زبان انگلیسی بوده است یا از پیشتکار و عزم و اراده؟
حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در خصوص نقش زبان انگلیسی در توسعه هند آن هم بعد از تذکرات امام خامنه ای در این زمینه گفت: ما آهنگ ولایتمداری و تعبد را کمتر در آقای رئیس جمهور می بینیم.

وی با بیان اینکه وقتی یک موضوعی را رهبری معظم انقلاب اسلامی مطرح می فرمایند، بلافاصله واکنش اینچنینی زیبنده یک مسئول نظام نیست، گفت: آیا واقعا هند پیشرفت هایی که داشته از زبان انگلیسی بوده است یا از پشتکار و عزم و اراده؟ آیا هند استقلال را از زبان انگلیسی گرفته است؟ زبان انگلیسی آموزش و دانستنش خوب است ولی اینطور نباید باشه که ما از زبان مادری خودمان غفلت کنیم.

خرسند با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای جهان تعصب ویژه ای بر روی زبان خودشان دارند که یکی از آنها کشور فرانسه است، ادامه داد: بنابر این دغدغه مقام معظم رهبری دغدغه بسیار بجا و کارشناسانه ای است و اقای رئیس جمهور که متولی مسائل فرهنگی است باید در این چارچوب واکنش دهد نه واکنشی که استنباط این شود که ایشان در برابر فرمایش رهبری نظر ارائه می دهد.

https://shoma-weekly.ir/Fmxv9A