سیاسی

پیشابرجام‌ گاه بهتر از پسابرجام است

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه آمریکا از اول نیز دنبال حفظ تحریم‌ها بود گفت:اگر همه مؤلفه‌های عزت‌آفرین را در پسابرجام بررسی کنیم شاهد توقف حرکت روبه‌جلو در برخی از آنها خواهیم بود.
صالح اسکندری معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با بیان اینکه پایه و اساس توافقنامه برجام بر بدعهدی و پیمان‌شکنی بسته شده است، اظهار داشت: برجام بخشی از پروژه تحریم‌های هوشمندی بود که آمریکایی‌ها از سال 88 آغاز کردند و با تصویب 6 قطعنامه علیه ایران، روزبه‌روز فشارها را افزایش دادند.

وی افزود: فشارهای مالی و اقتصادی و نارضایتی عمومی دو مؤلفه‌ای بود که آمریکا در راستای تحریم هوشمند ایران پیش‌بینی کرده بود تا موجب حضور اجباری ایران در پای میز مذاکرات شود.

اسکندری با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها از اول نیز به دنبال حفظ تحریم‌ها بودند، تصریح کرد: به همین دلیل توافقنامه برجام را به عنوان بخشی از یک پازل مطرح کردند و ادامه دادند.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی بابیان اینکه آمریکایی‌ها با توسل به تحریم‌های هوشمند به دنبال مدیریت صحنه سیاسی و انتخاباتی ایران نیز هستند، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها با حفظ تحریم‌ها قصد مدیریت فضای سیاسی ـ اجتماعی ایران دوقطبی انتخابات را در کشور دارند.

وی ادامه داد: اظهارات رئیس سازمان سیا مبنی بر لزوم حفظ جناح میانه‌روی ایران در انتخابات ریاست جمهوری 96 حاکی از این است که غربی‌ها به دنبال مدیریت فضای سیاسی ـ اجتماعی ایران در دوران پسابرجام هستند.

اسکندری با تأکید بر اینکه خوش‌بینی به آمریکا خسارت‌آفرین بود، گفت: مؤلفه‌های عزت‌آفرین زیادی در کشور اعم از سیاسی، اقتصادی و اجتماعی وجود دارد، اما اگر همه این شاخص‌ها را در پسابرجام بررسی کنیم، شاهد توقف حرکت روبه‌جلو در برخی از آنها خواهیم بود.

وی افزود:در حوزه اقتصاد و در مولفه‌هایی چون رکود،بیکاری، ورشکستگی کارخانجات، وضعیت زندگی روزمره مردم و رونق اقتصادی، شاهد وضعیتی بهتر از دوران قبل از برجام نیستیم.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی در پایان تأکید کرد: در مؤلفه‌هایی چون ارتباط با کشورهایی چون عربستان، چین، هند و سایر کشورهای شرق آسیا نیز وضعیت پیشابرجام‌مان بسیار مطلوب‌تر از دوران کنونی است و از این جهت با نگاه منصفانه برجام نتوانسته تامین کننده عزت برای کشور باشد.

https://shoma-weekly.ir/PAdVOx