بین الملل

پیروزی‌های مقاومت پشتیبانان تروریسم را به خطر انداخته است

پیروزی‌هایی که امروز در سوریه به دست آمده، مرهون حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران بوده و به همین خاطر موضع‌گیری‌های عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس را ناشی از این مسئله می‌دانیم.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: حضور در راهپیمایی، باعث اقتدار نظام جمهوری اسلامی شده و نشان می‌دهد که تلاش‌های دشمن برای ایجاد شکاف بین امت و امامت نتیجه‌ای نداشته است.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در مورد اهمیت حضور در راهپیمایی 22 بهمن امسال، اظهار کرد: با توجه به موقعیت جمهوری اسلامی در موضوع برجام و موقعیتی که به لحاظ ارتباطات بین‌المللی شکل‌ گرفته و همچنین تهدیداتی که در گذشته علیه نظام جمهوری اسلامی اعمال می‌شد، این تهدیدات امروز به یک تهدید نفوذ، جنگ نرم و استحاله انقلاب اسلامی تبدیل‌ شده است.

وی به موقعیت کنونی جمهوری اسلامی در معادلات بین‌المللی اشاره کرد و ادامه داد: ملت و نظام ما در عرصه بین‌المللی به‌ویژه دفاع از مقاومت ملت سوریه با دادن شهدای متعدد، نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت شرایط سیاسی منطقه پیدا کرده و پیروزی‌هایی که اخیراً در جبهه‌های عراق و سوریه علیه تروریست‌ها کسب‌ شده، موقعیت پشتیبانان تروریسم در منطقه را به شدت به خطر انداخته است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه، پیروزی‌های مقاومت سوریه را حاصل حمایت‌های جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: پیروزی‌هایی که امروز در سوریه به دست آمده، مرهون حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران بوده و به همین خاطر موضع‌گیری‌های عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس را ناشی از این مسئله می‌دانیم.

* دشمن تلاش می‌کند ملت ایران منافع خود را با غرب تنظیم کند

وی افزود: در داخل کشور نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های دشمن، تلاش می‌شود ملت ایران از موضع ضد استکباری خود عدول کنند، با ارزش‌های انقلاب فاصله بگیرند و بر اساس مجموعه منافع و مصالح غربی‌ها، مواضع خود را اصلاح کنند و تغییر دهند.

ترقی تصریح کرد: در چنین شرایطی، حضور مردم ایران در راهپیمایی، اعلام موضع در مقابل استکبار جهانی و بیعت دوباره آنان با انقلاب اسلامی که در واقع بیعت با امام و پیامبر بزرگوار اسلام از نظر مقام معظم رهبری دانسته شده، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود

وی حضور در انتخابات را عامل تقویت اقتدار نظام دانست و گفت: با توجه به شرایط کنونی داخلی و خارجی کشور، حضور در راهپیمایی نه تنها باعث اقتدار نظام جمهوری اسلامی شده و زمینه ارتقای مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی فراهم کرد، بلکه نشان داد که تلاش‌های دشمن برای ایجاد شکاف بین امت و امامت نتیجه‌ای نداشته و ملت ایران علی‌رغم همه فشارهایی که از طرف استکبار جهانی برایشان ایجادشده، پایبندی خود به نظام اسلامی را حفظ کرده‌اند.

عضو شورای بین‌الملل حزب مؤتلفه به راهپیمایی 22 بهمن‌ماه و انتخابات اسفندماه اشاره و عنوان کرد: انتخابات مکمل مستند حضور گسترده مردم پای انقلاب است، اقدام عملی برای بیعت باپیامبر اسلام، امام و نظام جمهوری اسلامی در صندوق‌های رأی تجلی پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: حضور گسترده مردم در انتخابات، هم اعتبار و ابهت ملت ایران را در عرصه بین‌المللی و جهانی به منصه ظهور خواهد گذاشت، نقش بازدارنده‌ای در برابر دسیسه‌های استکبار خواهد داشت و نشان خواهد داد که ملت ایران از بلوغ سیاسی برخوردار است.

ترقی خاطرنشان کرد: انتخابات و راهپیمایی، هر دو تجلی حضور و مشارکت سیاسی مردم به حساب می‌آید؛ مردم ما، هم انتخابات و هم حضور در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه را حق مسلم خود و عاملی برای اقتدار نظام می‌دانند.

وی با اشاره به وفاداری ملت ایران پای نظام جمهوری اسلامی، بیان کرد: مردم حضور در هر دو سنگر را عامل بازدارندگی در برابر دشمن می‌دانند و به هر دو موضوع اهمیت لازم و کافی را خواهند داد.

https://shoma-weekly.ir/saFHIV