سیاسی

پیروزی جبهه حق سابقه ای به طول تاریخ دارد

شاید عنوان محور مقاومت اخیراً مسمی یافته است اما همگرایی عده‌ای از انسان‌ها برای یاری جبهه حق قدمتی به اندازه تاریخ بشریت دارد و همواره تقابل جریان حق و باطل کشاکشی به طول تاریخ دارد و در مقاطعیاحمدعلی مقدم: هرچند جنود شیطان توانسته‌اند پیروزی ظاهری یابند اما در حقیقت کلمه پیروزی نهایی از آن جبهه حق بوده است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی که ایدئولوژی آن بر مبنای به چالش کشیدن نظام هژمون بلوک غربی بود محور مقاومت در عرصه تحولات منطقه‌ای یک بازیگر مهم و تأثیرگذار شده است.

احمدعلی مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان به بررسی قدرت محور مقاومت در منطقه پرداخت و با اشاره به لزوم وجود این محور برای امنیت کشورهای اسلامی به ویژه ایران اظهار داشت: از آن زمان که رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از محور شرارت یاد کرد در ادبیات سیاسی دنیا عبارت محور مقاومت در تقابل با آن شکل گرفت.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: شاید عنوان محور مقاومت اخیراً مسمی یافته است اما همگرایی عده‌ای از انسان‌ها برای یاری جبهه حق قدمتی به اندازه تاریخ بشریت دارد و همواره تقابل جریان حق و باطل کشاکشی به طول تاریخ دارد و در مقاطعی هرچند جنود شیطان توانسته‌اند پیروزی ظاهری یابند اما در حقیقت کلمه پیروزی نهایی از آن جبهه حق بوده است.

وی تصریح کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی که ایدئولوژی آن بر مبنای به چالش کشیدن نظام هژمون بلوک غربی بود محور مقاومت در عرصه تحولات منطقه‌ای یک بازیگر مهم و تأثیرگذار شده است.

مقدم ادامه داد: درست از آن زمانی که غده بدخیمی در منطقه به اسم رژیم صهیونیستی شکل گرفت و همانند تومورهای سرطانی هر روز بزرگتر و وخیم‌تر ‌شد محور مقاومت در منطقه شکل گرفت اما منسجم نبود تا زمانی که انقلاب به پیروزی رسید و نیروهای پراکنده ارزشی در منطقه گم شده خود را در وجود امام راحل(ره) دیدند و بعد از آن شاهد شکل‌گیری هسته‌های مقاومت هستیم و نیروهای ارزشی در منطقه یکی پس از دیگری سربرآورد.

این فعال سیاسی مطرح کرد: به عنوان مثال حزب الله در سال 1361، حماس در سال 1365، جنبش انصارالله در سال 1380 و همه گروه‌هایی که در ستیز با نظام سلطه و با تأسی از جمهوری اسامی تشکیل شدند همچون لقمه‌ای در گلوی زیاده‌خواهان منطقه قرار گرفتند به مرور منسجم و تشکیلاتی عمل کردند.

وی ایران را به‌عنوان مرکزیت محور مقاومت منطقه برشمرد و با تأکید بر اینکه وجود رهبری آگاه و هوشمند حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای که همواره تحولات منطقه را رصد می‌کنند و وامدار هیچ کدام از سرمداران منطقه‌ای و خارج منطقه‌ای نیست، خاطرنشان کرد: به همین دلایل ایران پشتیبان و پرچمدار این حرکت بوده و هیچ‌گاه دست از حمایت از آن برنداشته است.

وی ادامه داد: محور مقاومت در گوشه گوشه منطقه از بلندی‌های جولان گرفته تا جنوب عربستان در یمن تا ایران همه منطقه را تحت سیطره خود دارد و هیچ‌گاه از اصول و آرمان‌های خود پای نکشیده است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان تصریح کرد: به نظر می‌رسد همه کشورهای منطقه اگر به توصیه رهبر انقلاب که اخیراً در دیدار با مردم آذربایجان مطرح فرمودند، عمل کنند و سیاست خارجی خود را بر ترجیح شرق نسبت به غرب قرار دهند، برگ برنده را در اختیار داشته زیرا آمریکا و کشورهای غربی که اتحاد استراتژیک با رژیم صهیونیستی دارند همواره در جبهه مقابل محور مقاومت بوده‌اند و نه در کنار آن و از هیزم آنان آتشی گرم نمی‌شود.

مقدم عنوان داشت: یکی از نمونه‌های موفق پیروزی جبهه مقاومت در سوریه بود تا نقشه خاورمیانه جدید آمریکا نقش بر آب شود به همین دلیل است که رهبر انقلاب فرمودند: امنیت منطقه به آینده‌ سوریه گره خورده است و مراقب باشید، چون تحولات سوریه امنیت محور مقاومت و منطقه را هدف قرار داده است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: سپاه پاسداران و بسیج در ایران، حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، حشدالشعبی عراق و معترضان بحرینی که همه جزو این محور تعریف می‌شوند باید با حفظ هوشیاری خود در اتحادی مثال‌زدنی بر تقویت قوای یکدیگر بیافزایند و پشتیبانی لجستیکی، نظامی و دیپلماتیک از آنان توسط دولت‌هایشان یک راهبرد همواره قرار گیرد تا برتوان این گروه‌ها افزوده شود.

https://shoma-weekly.ir/SrO41m