بین الملل

پیروزی بایدن تأثیر مثبتی بر کشور ما نخواهد گذاشت

قائم‌مقام معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه پیروزی جو بایدن در انتخابات امریکا هیچ تأثیر مثبتی بر کشور ما نخواهد گذاشت، گفت: عناد و دشمنی امریکا و دو حزب اصلی این کشور با جمهوری اسلامی ایران مسلم و پایدار است. فقط تفاوت در تاکتیک‌ها و شیوه کار است.
مهدی تهرانی قائممقام معاون بینالملل حزب مؤتلفه اسلامی درباره موضوعات مکانیسم ماشه و انتخابات امریکا به خبرنگار روزنامه الکترونیکی شما گفت: بهطور مشخص در دو هفته گذشته همه کشورهای عضو برجام اعلام کردهاند امریکا هیچ حقی برای فعال کردن مکانیسم ماشه ندارد. وزیر امور خارجه ایران هم در موارد متعددی موضع ایران در این زمینه را اعلام کرده است. امریکا دو سال است از برجام خارج شده و در عین حال هیچیک از الزامات برجام را رعایت نکرده است. کلاً کشورهای عضو برجام چیزی از برجام باقی نگذاشتهاند که حالا به مستندات آن استناد کنند.

فشار حداکثری بر ایران

وی تصریح کرد: تلاش امریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه در راستای فشار حداکثری بر ایران است.

قائممقام معاون بینالملل حزب مؤتلفه اسلامی اشاره کرد: نظام حاکم بر شورای امنیت و سازمان ملل را بر اساس زورگویی و قلدری چیدهاند و یکی از خروجیهای آن حق وتو شده است. نظامهای ظالمانهای که بر تعاملهای بینالمللی در شورای امنیت حاکم کردهاند از پایه ایراد دارد، ولی همین کشورها اعلام کردهاند امریکا هیچ حقی برای استفاده از مکانیسم ماشه ندارد.

لطمه به اعتبار جهانی امریکا

وی با تأیید اینکه پافشاری امریکا بر فعال کردن مکانیسم ماشه به اعتبار جهانی امریکا لطمه میزند گفت: پوسته ظاهراً خوبی به اسم سازمان ملل و شورای امنیت را درست کردهاند، ولی پس پرده همه اینها هدف امتداد جریان زورگویی است. در عین حال خودشان به مکانیسمهایی که خودشان ایجاد کردهاند وفادار نیستند.

تهرانی تصریح کرد: در حال حاضر تحریم بازیچهای در دست امریکا برای تأمین منافع این کشور در دنیاست.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص فعال کردن مکانیسم ماشه اعضای شورای امنیت بهجز جزیره کوچکی اعلام کردند با این شیوه مخالف هستیم و امریکا حقی برای فعال کردن این مکانیسم ندارد، اما امریکا با روحیه قلدرمآبانهاش بدون توجه به نظر قوانین بینالمللی و اروپا و شرکایش اعلام میکند مکانیسم ماشه حدود 30 روز دیگر خود به خود فعال خواهد شد.

پیروزی جو بایدن در انتخابات امریکا

قائممقام معاون بینالملل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه پیروزی جو بایدن در انتخابات امریکا هیچ تأثیر مثبتی بر کشور ما نخواهد گذاشت، گفت: عناد و دشمنی امریکا و دو حزب اصلی این کشور با جمهوری اسلامی ایران مسلم و پایدار است. فقط تفاوت در تاکتیکها و شیوه کار است.

وی تأکید کرد: اساساً نگاه به بیرون اشتباه است. دولت در هفت سال گذشته وقت کشور را به خاطر گرهگشایی از مناسبات خارجی ما تلف کرد. این برخلاف فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نگاه به داخل، در پیش گرفتن خوداتکایی، توجه به تولید داخلی و قوی کردن در حوزههای مختلف داخلی است.

https://shoma-weekly.ir/RGCho8