سیاسی

پیرایش ساختار اداری باید از اولویتهای دولت باشد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت در شرایط کنونی به دلیل ضرورت تسریع در برخی اقدامات و فعالیت‌ها تصور می‌کند می‌تواند با روحیه جهادی و نگاه صرفا کاری مسائل را پیش ببرد و چندان به قانون‌گرایی توجهی نکند.

حمید‌رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی  با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به دولتمردان در خصوص کار جهادی گفت: دولت در شرایط کنونی به دلیل ضرورت در تسریع برخی اقدامات و فعالیت‌ها تصور می‌کند که می‌تواند با روحیه جهادی و نگاه صرفا کاری مسائل را پیش ببرد و چندان به قانون‌گرایی توجهی نکند اما تاکید مقام معظم رهبری این است که بعضی از ضوابط اداری دست و پاگیر، با تمسک به قانون کاهش یافته و گردش کار را در بخش‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی به حداقل رساند.

عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی در ادامه، حرکت و برنامه‌ریزی به سوی دولت مطلوب را مهمترین توصیه به آقای روحانی عنوان کرد.

ترقی شناسایی گلوگاه‌های فساد در سیستم اداری را یکی از مهمترین راهکارها برای مبارزه با مفاسد اقتصادی نام برد و خاطرنشان کرد: دولت باید از بازرسان امینی برای نظارت بر دستگاه‌های دولتی استفاده نماید و قبل از سازمان بازرسی کل کشور، بر امورات خود نظارت و با مفاسد اداری و اقتصادی مبارزه کند.

وی در پایان متذکر شد: نباید بین فسادهای کوچک و بزرگ تفاوتی قائل باشیم. اگر با مفاسد کوچک برخورد کرده و از مفاسد بزرگ غافل شویم به گسترش فساد کمک کرده‌ایم و نمی‌توان از این راه به مبارزه عمل و جدی با فساد برخاست.

https://shoma-weekly.ir/Vd0T6L