سیاسی

پیام‌های جشن انقلاب

جشن سالگرد انقلاب اسلامی ایران هم مثل خود انقلاب یک پدیده بی‌نظیر است. زیرا معمولاً سالگرد انقلابهای کشورهای گوناگون به یک مراسم خشک و رسمی محدود می‌شود که در دو سه سال اول برگزار می‌شود نه مثل کشور ما که به قول مقام معظم رهبری سی و پنج سال این جشن با‌‌ همان شور و شوق و حضور اولیه ادامه داشته و هر سال نسبت به سال قبل پرشور‌تر و افزون‌تر به لحاظ کمی و کیفی باشد.
جشن سالگرد انقلاب اسلامی ایران هم مثل خود انقلاب یک پدیده بینظیر است. زیرا معمولاً سالگرد انقلابهای کشورهای گوناگون به یک مراسم خشک و رسمی محدود میشود که در دو سه سال اول برگزار میشود نه مثل کشور ما که به قول مقام معظم رهبری سی و پنج سال این جشن با‌‌ همان شور و شوق و حضور اولیه ادامه داشته و هر سال نسبت به سال قبل پرشورتر و افزونتر به لحاظ کمی و کیفی باشد.

تکرار جشن با چه انگیزهای

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحلیل راهپیمایی امسال مردم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در جمع مردم شریف آذربایجان فرمودند:

سالگرد انقلاب همه ساله با انگیزه، با احساس استقامت، با وفاداری نسبت به آرمانهای انقلاب، با قدرت و شوکت تکرار میشود.

امواج خروشان مردم در راهپیمایی سراسر کشور که در ۱۰۰۰ نقطه جغرافیای ایران برگزار میشود آنچنان از انگیزه معنوی برخوردارند که سرما و برف و باران نمیشناسند، و ۳۵ سال است که در برگزاری و حضور با شکوه در راهپیمایی۲۲ بهمن استقامت نشان داده و سست نشدهاند، آنان در راهپیمایی با شعارهای خروشان خود، وفاداریشان نسبت به آرمانهای انقلاب را به اثبات رسانده و آن را با صراحت فریاد میزنند و این آرمانها را با قدرت و شوکت تکرار و بازگو میکنند. در چهره راهپیمایان که از تمام سلایق و اقشار هستند ذرهای یأس و ناامیدی و نارضایتی نمیبینی بلکه سرشار ازا مید و عشق و ایمان به آینده و مطمئن از دستیابی به پیروزیهای فراوان هستند. عجیب بودن این پدیده بر چشمان حساس و تحلیلگر دشمن پوشیده نیست و متوجه میشوند که با این ملت با ایمان و پرانگیزه و با این انقلاب اسلامی نمیتوان مقابله کرد.

بلکه باید اطمینان داشت که پیروزی از آن ملت مبارز و با شهامت است.

پیام جشن انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی بااشراف و تسلطی که به تاریخ انقلاب و اسلام و سیره اولیاء الهی و جامعهشناسی از مردم ایران دارند. پیامهای این جشن بزرگ ملی را از میان شعارهای مردم استخراج کرده و معتقدند این جشن بزرگ ملی دو پیام مهم داشته است:

۱-استقامت

۲-وحدت

استقامت

-ایستادگی ملت ایران بر روی آرمانهای انقلاب اسلامی و اسلام و امام.

-ایستادگی ملت در دفاع از راه و خط امام و رهبری و ولایت فقیه

-ایستادگی ملت در برابر تحریمها و فشارهای خارجی و تهدیدات نظامی و سیاسی دشمن

-ایستادگی ملت در مسیر دستیابی به دستاوردهای علمی و تکنولوژی هستهای و... موجب افتخار و عزت این ملت در میان مسلمین جهان و تمام آزادیخواهان جهان شده است.

استقامت بر آرمانهای ایجابی ملت ایران

آرمانهایی که ملت ایران بر آن ایستادگی و استقامت داشته است در بعد ایجابی عبارت بوده از:

۱-عدالت اجتماعی ۲- حضور مردم در حوادث گوناگون کشور ۳- اسلام و پیاده شدن آن در جامعه به عنوان تنها راه سعادت جامعه ۴- دستیابی به اقتصاد مستقل ۵- تحقق و غالب کردن فرهنگ غیروابسته به بیگانگان و دستیابی به فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی... ۶- پناه دادن به مظلومان و مقابله با ظالمان ۷- دستیابی به پیشرفت در تمام عرصهها و زمینهها ۸- دستیابی به برجستگی علمی درجهان ۹- پیشرو شدن کشور در علم و اقتصاد و فرهنگ و امور اجتماعی واخلاق و معنویت.

اینها پیامهای مثبت ایجابی ملت ایران هستند

استقامت بر آرمانهای سلبی

۱-ما تسلیم زورگویی نمیشویم ۲- ما تسلیم باجخواهی دشمنان نمیشویم

-ما تسلیم نظام سلطه نمیشویم که مظهر نظام سلطه هم امروز آمریکاست.

-ملت ایران در انقلابش، در حوادث دوران انقلاب، درجنگ تحمیلی و در جشن انقلابش همیشه گفته است: ما تسلیم زورگویی و باجخواهی آمریکا نخواهیم شد. بنابر این استقامت برآرمانهای انقلاب که در بالا به آن اشاره شد در این جشن انقلاب همه ساله مورد تأکید ملت ایران قرار گرفته و وفاداری ملت بدانها به اثبات رسیده است. استقامت ملت ایران بر این آرمانهای ایجابی و سلبی و کوتاه نیامدن از آنها علیرغم همه تهدیدات و فشارها و تحریمها حقاً در دنیا بینظیر است و درس عبرتی است برای مسئولان کشورکه مبادا از این آرمانها کوتاه بیایند و یا به آن آرمانها خیانت کنند.

۲-وحدت

-وحدت یعنی ارتباط و اتصال بخشهای گوناگون کشور با یکدیگر

-وحدت یعنی اقوام ایرانی دست در دست یکدیگر و برادروار در همه حوادث تلخ و شیرین با هم باشند.

-وحدت یعنی حاکمیت ایران اسلامی بر ترک، عرب، فارس، لر، بلوچ، ترکمن و...

-وحدت یعنی انواع و اقسام اقوام در ایران. زیر نظر حاکمیت ایران اسلامی باشند

-وحدت یعنی اتحاد و همدلی و همدردی و همگامی ملت را از دست ندادن

-متأسفانه امروز به بهانه بها دادن به حقوق قومیتهای کشور و جامعه سعی میشود تعصبات قومی و نژادی آنها برجستهتر شود و به اختلافات آنها دامن زده شود و از آنها بهرهبرداری سیاسی نمایند.

-نباید اجازه بدهیم موضوع هستهای که محور وحدت ما بوده به عامل افتراق تبدیل شود

-نباید اجازه بدهیم جریان طرفدار هستهای در برابر جریان ضد هستهای قرار گیرد.

-نباید بگذاریم طرفداران مذاکره در برابر مخالفین آن قرار گیرند که اینها همه توطئه و دسیسه آمریکاست برای به هم زدن وحدت کشور

امروز جریانهایی که از خارج الهام و خط میگیرند در تلاشند به اختلافات بین احزاب، بین قوای سه گانه، بین اقوام و قبایل، بین روحانیت، بین دانشگاهیان، بین نخبگان دامن زده و وحدت و یکپارچگی جامعه در برابر دشمن را از هم بپاشند.

تأکید رهبری انقلاب در این مقطع مهم و در شرایط حساس کشور در عرصه بینالمللی و داخلی بر دریافت پیام وحدت از جشن انقلاب بر این حقیقت استوار است که اگر ملت ایران در دفاع از نظام اسلامی و آرمانهای انقلابش وحدت داشته باشد و اجازه ندهد در حفظ نظام و آرمانهای آن تفرقه و اختلافی در جامعه پدید آید بدون شک پیروز همه میدانها و جنگهای نرم و سخت با دشمن خواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/rOx1bC