سیاسی

پیام مجلس ضرورت تغییر رویکرد دولت نسبت به وزارت علوم است

مدیر موسسه مطبوعاتی شما گفت: در جلسه استیضاح امروز نمایندگان مردم برای چندمین بار پیامی آشکار به رئیس جمهور ارسال کردند.
محمد مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار نسیم اظهار داشت: عده ای سعی کردند با منحصر کردن این پیام به بخش خاصی از اصولگرایان، آن را تضعیف کنند. اما شاهد آن بودیم که دبیرکل حزب موتلفه اسلامی و اعضای شاخص جمعیت ایثارگران، پایداری و ... همه مواضع واحدی در یادآوری خط قرمز بودن فتنه داشتند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود:‌ به نظر می رسد پیام اصلی مجلس ضرورت تغییر رویکرد دولت به وزارت علوم است. به عنوان نمونه وابستگی علوم انسانی به اندیشه های غرب یکی از عوامل اصلی فتنه بود. اگرچه به عملکرد دولت دهم در این حوزه نیز انتقاد داشتیم در دولت یازدهم به نظر می رسد همتی برای تحول و ارتقاء علوم انسانی دیده نشود و حتی از دولت قبل نیز سست تر عمل می نماید.

وی افزود: ابلاغ شهریور ماه سیاست‌های کلی «علم و فناوری» از سوی امام خامنه ای مسیر درست حرکت این وزارتخانه را مشخص کرده است. نگرانی رهبری نسبت به کند شدن سرعت پیشرفت علمی کشور در این یکسال بارها از میان ابلاغ ها و سخنانشان به وضوح شنیده شده است.

اسلامی با یادآوری وحدت اصولگرایان در مواجهه با باز کردن میدان حضور برای فتنه گران در مجلس تصریح کرد: حر پس از توبه اولین نفر بود که جان خود را فدا کرد، نه آنکه با توبه قصد گرفتن مقام داشته باشد. بهره گیری از عنوان حر برای بازگرداندن فتنه گران یک مغالطه است؛ به ویژه آنکه هنوز اعلام توبه نیز صورت نگرفته است.

وی افزود: این موضع اصولی امروز مجلس در راستای حفظ جمهوریت نظام است، ‌زیرا عنصر اصلی فتنه زیر سؤال بردن حاکمیت رأی مردم بود و نشانه های مشخصی وجود دارد که برخی در تلاش برای بازسازی فتنه هستند. نباید این موضوع را با تعابیر سخیف به یک بازی باندی تقلیل داد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: تکرار معرفی چهره هایی که شاخص های لازم را ندارند، نباید مجلس را در ایفای این سنگربانی از ارزشهای نظام سست نماید.

اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: حفظ آرامش جامعه مستلزم رعایت طرفین است. انتظار می رود رئیس جمهور محترم که حاکم کردن آرامش در جامعه را به عنوان دستآورد دولت خود مطرح می سازند؛ با معرفی هر چه سریعتر عنصری که شاخصه های لازم برای پیشبرد نقشه جامع علمی کشور را داشته و کارنامه وی فاقد حاشیه های مشابه توفیقی، فرجی دانا و نیلی باشد، زمینه التهاب آفرینی برخی فرصت طلبان در افکار عمومی و القای شکاف میان قوا را از بین ببرد.

https://shoma-weekly.ir/AUjQ8M