سیاسی

پیام شهدای مؤتلفه نفی هرگونه سرسپردگی به استکبار جهانی است

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در پایان اعلام کرد: پیام شهدای مؤتلفه شجاعت، دفاع از دین و مملکت و نفی هرگونه سرسپردگی و فروختن منافع ملی و منافع انسانی و منافع اسلامی کشور به استکبار جهانی است.

امیر نظیفی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در باره تأثیر اقدام شهدای مؤتلفه در اعدام انقلابی حسنعلی منصور به خبرنگار ما گفت: این اقدام شهدای مؤتلفه بسیار تأثیرگذار بود و موجب عقب‌نشینی شاه و رژیم ستمشاهی شد و حرکتی در انقلابیون و مذهبیون ایجاد کرد که نتیجه‌اش پیروزی انقلاب اسلامی بود. به فرموده مقام معظم رهبری اینها ستارگانی بودند که در آن تاریکی درخشیدند. آنها راه جدیدی را به مبارزان نشان دادند و امید دو باره‌ای را در دل آنها زنده کردند.

وی در خصوص اقدام رژیم شاهنشاهی برای از بین بردن تأثیر اعدام انقلابی منصور بیان کرد: رژیم توجیهاتی را برای شکست سنگینی که مجموعه اطلاعاتی و امنیتی‌اش متحمل شده بود مطرح کرد، از جمله جوان و خام و ناآگاه بودن شهدای مؤتلفه.

* چرا حسنعلی منصور انتخاب شد؟

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با استناد به اسناد موجود و اظهارات بزرگان مؤتلفه خاطرنشان کرد: یاران مؤتلفه در آن مقطع در این باره جلسات متعددی را برگزار کرده و شاه، نصیری رئیس وقت ساواک و حسنعلی منصور را طبق احکام شرعی مفسد فی الارض تشخیص داده بودند. در این میان حسنعلی منصور با تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون ملت ایران را از حقوق حقه خودشان ساقط کرد.

وی با بیان اینکه چون توجیه نشود اعدام انقلابی منصور توسط مؤتلفه از سر هیجان جوانی یاران مؤتلفه بوده است یا آنها تحت تأثیر افکار کمونیستی و ضد انسانی قرار گرفته بودند، گفت: قبل از این اقدام افرادی از مؤتلفه پیش آیت‌الله میلانی رفتند و اجازه این مرجع تقلید عالیقدر را گرفتند. با شهید مطهری یکی از اعضای شورای روحانیت مؤتلفه نیز مشورت شد.

نظیفی با تأکید بر اینکه اعدام انقلابی حسنعلی منصور توسط شهدای مؤتلفه کاملاً آگاهانه بوده است اظهار کرد: رژیم در دادگاه برای اینکه شدت تأثیرگذاری تبلیغاتی این اقدام را بکاهد اعلام کرد اینها جوانان نوزده بیست ساله‌ای بودند که آگاهی نداشتند و دچار هیجان شدند و فریب خوردند، اما با سخنرانی غرّای شهید محمد بخارایی این توطئه رژیم خنثی شد.

وی پیرامون پیام چهار شهید مؤتلفه مطرح کرد: جمله‌ای از شهید محمد بخارایی خطاب به جوانان هست که هم در دادگاه بیان کرد و هم در وصیتنامه‌اش مکتوب ساخت که ای جوانان! من اولین گلوله را به سمت استبداد و دیکتاتوری شلیک کردم. بعد از این نوبت شماست که این راه را ادامه بدهید. این جوانان هستند که می‌توانند انقلاب را به ثمر برسانند.

پیام شهدای مؤتلفه نفی هرگونه سرسپردگی به استکبار جهانی است

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در پایان اعلام کرد: پیام شهدای مؤتلفه شجاعت، دفاع از دین و مملکت و نفی هرگونه سرسپردگی و فروختن منافع ملی و منافع انسانی و منافع اسلامی کشور به استکبار جهانی است.
https://shoma-weekly.ir/NjyDfz