بین الملل

پیام حزب موتلفه اسلامی به احزاب آزاد کردستان عراق

اظهارات دبیرکل حزب دموکرات کردستان عراق مبنی بر تجزیه کردستان از کشور بزرگ و تاریخی عراق و تشکیل یک کشور مستقل کرد موجب تاسف گردید.
حزب موتلفه اسلامی این تمایل حزب دموکرات کردستان عراق را همگرایی با سیاستهای تفرقه افکنانه و تجزیه طلبانه رژیم غاصب اسرائیل و سلطه گر آمریکا دانسته و هرگونه اقدام در مسیر تجزیه کشور برادرعراق را محکوم میکند. آثار و تبعات این تصمیم سرنوشت ساز برای ثبات و امنیت کشورهای منطقه بسیار خطرناک و مبدأ بی ثباتی در کشور عراق خواهد شد.

حزب موتلفه اسلامی از احزاب آزاد کردستان عراق میخواهد که فریب و وعده های دروغین آمریکا و اسرائیل و غرب را نخورند و بستر تجزیه کردن عراق و کردستان را فراهم نسازند.

جای تأسف است که گروهها و احزاب مستقل وطن پرست کردستان عراق پشت پرده این سناریوی خطرناک را تحلیل نکرده و آینده عراق و خود را به خطر اندازند. ما از دولت و احزاب عراق و کردستان انتظار داریم مشکلات خود را در فضای سیاسی دوستانه و با مذاکره حل و فصل نموده و وحدت و یکپارچکی کشور عراق را حفظ و دغدغه های رفاهی مردم کردستان را چاره اندیشی نمایند و اجازه ندهند مشکلات داخلی موجب سوء استفاده قدرتهایی شود که بدنبال عراق و منطقه ناامن و بی ثبات و پراختلاف هستند . یقیناً کردستان در سایه یک عراق قدرتمند و یکپارچه بهتر میتواند راه پیشرفت و رفاه عادلانه را طی کند.

حزب موتلفه اسلامی

https://shoma-weekly.ir/J6XtNQ