بین الملل

پیامدهای این آتش بازی بی ثمر، بحران داخلی در آمریکا را خواهد افزود

معاونت بین الملل حزب موتلفه اسلامی در تحلیلی، سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را بررسی کرد.

در این تحلیل آمده است: خبر سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، با نادیده گرفتن مخالفت شدید و درخواست‌های جدی چین، از منطقه تایوان چین دخالت آمریکا در منطقه است.

این تحلیل می افزاید: این اقدام آمریکا به طور جدی اصل چین واحد را نقض کرده و به طور جدی تجاوز به حق حاکمیت و تمامیت ارضی است. قصد آمریکا از این سفر خصمانه ، نقص کردن اصل چین واحد است که صلح و ثبات منطقه تایوان را تضعیف می کند و یک پیام اشتباه جدی برای نیروهای تجزیه طلب احتمالی تایوان است.

در بخش دیگری از این تحلیل آمده است: احترام به حاکمیت ملی کشورها، از اصول بنیادین منشور ملل متحد است، به گونه ای که ماده ۲ منشور، اعضاء را از هرگونه رفتاری که خدشه‌ای به تمامیت ارضی و استقلال سیاسی دیگر دولت ها وارد نماید، بر حذر می دارد.

در این تحلیل همچنین تاکید شده است: یک جانبه گرایی و نقض قوانین و تعهدات بین المللی، به رویه ای ثابت در سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده و تجربه خروج این کشور از توافقات چندجانبه از جمله برجام و اِعمال تحریم های غیر انسانی و غیر قانونی علیه ملت ایران، گواهی روشن بر پایبند نبودن این کشور به تعهدات خود است.

حزب موتلفه اسلامی رفتار تنش‌زای اخیر مقامات رژیم آمریکا در مداخله در امور داخلی جمهوری خلق چین و نقض تمامیت ارضی آن کشور را نمونه‌ای از مداخلات آمریکا در مناطق و کشورهای مختلف جهان می داند که حاصلی جز افزایش بی‌ثباتی و دامن زدن به اختلافات نداشته و از این رو محکوم است.

در ادامه این تحلیل آمده است: در عین حال، آمریکا که قصد دارد با بهره‌گیری از تایوان، به چین آسیب بزند و اصل چین واحد را تحریف ‌کند و با افزایش مبادلات رسمی خود با تایوان، از فعالیت‌های تجزیه‌طلبانه در تایوان پشتیبانی کند، این رفتار خطرناک مسلما بدون پاسخ نخواهد ماند و پیامدهای این آتش بازی بی ثمر، بحران داخلی در آمریکا را خواهد افزود.

این تحلیل می افزاید: هر دولتی اراده و توانایی نیرومند دولت و مردم چین برای حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی و وحدت کشور را ندیده بگیرد پیامدهای آن را باید بپذیرد .

حزب موتلفه اسلامی اعتقاد دارد بحران همه جانبه آمریکا با این فرافکنی ها و کانال های انحرافی برای مردم دچار مشکلات در آمریکا، مخفی نخواهد ماند.

https://shoma-weekly.ir/lhUUCe