سیاسی

پول‌های کثیف را باید در رانت‌های دولتی رصد کرد

پولهای کثیف را باید در رانت‌های دولتی رصد کرد، دولت باید مراقبت کند و جلوی رانت‌ها را بگیرد.
محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: کلیدهای اصلی حل مشکلات در داخل کشور است.

به گزارش روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، وی که در پایان نشست دبیران حزب سخن میگفت، با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران که فرمودند؛ «کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان، ژنو و نیویورک نیست» اظهار داشت: ما انبوهی از قوانین داریم که اگر عمل شود چرخ تولید ظرفیتهای عظیمی که داریم در داخل بکار خواهد افتاد و از رکود خارج خواهیم شد.

ضرورت کنترل شدید بر واردات

برجستهترین این قوانین اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی است مسئولان باید از نگاه به بیرون پرهیز کنند و روی تواناییهای ملت حساب باز کنند. ما چه به توافق برسیم و چه نرسیم باید دست روی زانوی خود بگذاریم و بایستیم و به هیچ قدرتی در جهان جز خدا اتکا نکنیم.

حبیبی تصریح کرد: دولت باید از خود شروع کند و مصرف کالاهای خارجی را بر خود حرام کند و کنترل شدیدی روی واردات داشته باشد.

مبارزه با فساد اعمالی است نه اعلامی

وی با اشاره به مسئله مبارزه با فساد بیان داشت: فساد سمّ توسعه و رونق اقتصادی است. دولت باید کارنامه عمل خود را در مبارزه با فساد به ملت ارائه دهد. ما در مبارزه با فساد نیاز به سیاستهای اعمالی داریم نه اعلامی!

وی افزود: پولهای کثیف را باید در رانتهای دولتی رصد کرد، دولت باید مراقبت کند و جلوی رانتها را بگیرد.

کودتای خاموش در دربار سعودی

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کودتا در عربستان و اعلام حکومت نظامی در شهرهای سیاهپوست نشین آمریکا تصریح کرد: حکام مستبد عربستان فکر میکردند با بمبارانهای کور، اتحاد و انسجام اسلامی در یمن را از بین میبرند و مقاومت انصارالله را در هم میشکنند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه منجر به یک کودتای خاموش در دربار سعودی شد.

وی افزود: امروز در یمن یک کشتار وحشتناک توأم با نسلکشی همراه است. امروز منفورترین زمامداران در جهان اسلام حکام عربستان هستند روزی آنها باید در دادگاه امت اسلام پاسخگوی جنایات خود باشند. متأسفانه سازمان ملل در برابر تجاوز خونین عربستان به یمن سکوت کرده است.

عربستان با دم شیر بازی میکند

حبیبی با تجلیل از شجاعت خلبان ایرانی که کمکهای دارویی ملت ایران را برای مردم یمن به صنعا برده بود اظهار داشت: عربستان با دم شیر بازی میکند. صبر ملت و دولت ایران و دیگر مسلمانان هم حدی دارد ما خود را موظف به کمک به محرومان و مظلومان جهان میدانیم امروز مظلومترین ملت در جهان همین مردم مظلوم یمن هستند که هر روز آماج حملات هوایی و بمبارانهای وحشتناک قرار میگیرند.

مصداق کامل نقض حقوق بشر در آمریکا

حبیبی در پایان با اشاره به اعلام حکومت نظامی در برخی از شهرهای آمریکا بیان داشت: کاخ سفید برای سرکوب سیاهپوستان اخیرا ً از ارتش کمک گرفته است. سربازان آمریکایی در بالتیمور، شیکاگو و اوکلند و فرگوسن مردم را سرکوب میکنند و اوباما آنها را اوباش خواند. این مصداق کامل نقض حقوق بشر در آمریکاست. حکام آمریکا باید در برابر افکار عمومی دنیا پاسخگو باشند.

تبعات مجوز بازگشت فتنه گران

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی همچنین در گفتگو با خبرگزاری میزان درباره اعطای مجوز به حزب اتحاد ملت از سوی کمیسیون ماده 10 احزاب اظهارکرد: متاسفانه براساس اطلاعاتی که در رسانهها و از سوی نهادهای مختلف بیان شده عدهای از موسسین این حزب از اعضای حزب مشارکت بودند که این موضوع درخور و شایسته نیست و به طورحتم برای فضای سیاسی کشور تبعات ناخوشایندی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه حزب منحله مشارکت یکی از شرکای اصلی وقایع سال 88 محسوب میشود کمیسیون ماده 10 احزاب باید پرونده حزب اتحاد ملت را مجدد مورد بررسی قرار دهد و نسبت به اعطای مجوز به این حزب که عناصر فتنه 88 در آن حضور دارند تجدیدنظر کند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید در آستانه انتخابات مجلس دهم و خبرگان مراقب باشیم که احزاب و تشکلهای سیاسی که با نظام جمهوری اسلامی ایران زاویه دارند در عرصه سیاسی کشور حضور پیدا نکنند از این رو از وزارت کشور تقاضا داریم به عنوان متولی بحث انتخابات در اینباره به صورت جدی وارد عمل شود.

ضرورت تجدید نظر وزارت کشور

حبیبی تاکید کرد: افرادی که سابقه حضور در حزب مشارکت را داشتند و در جریان فتنه 88 نقش مهمی را ایفا کردند نباید فرصت مجدد برای حضور در عرصه سیاسی کشور را پیدا کنند از این رو نظارت بر عملکرد آنها از سوی وزارت کشور امری واجب و ضروری است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: پرونده این حزب با توجه به سوابق کاری اعضای آن نیاز به بررسی مجدد و تجدیدنظر دارد.

https://shoma-weekly.ir/bQy7hn