سیاسی

پنج ویژگی اعضای کابینه روحانی برای کسب رای اعتماد از مجلس

خط قرمز نمایندگان ملت در رای اعتماد به کابینه عدم نقش وزراء معرفی شده در فتنه و اتخاذ مواضع شفاف توسط این افراد در این مورد است.
حجت الاسلام محمد خرسند در گفتگو با خبرنگار سیاسی «تهران پرس»، درباره شعار اعتدال گرایی و چگونگی رعایت آن در کابینه از سوی روحانی، اظهار داشت: در مجموع این اعتدال در کابینه رعایت شده است و ظاهرا بررسی های لازم را هم داشته اند و اکنون نوبت مجلس است که با معیارهای خود صلاحیت این افراد را مورد بررسی قرار دهد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در ادامه با بیان اینکه اگر بررسی بیشتری در زمینه انتخاب وزرا می شد گزینه های بهتری نیز وجود داشت، تصریح کرد: در حال حاضر چیزی که خط قرمز است این است که افراد در فتنه نقش نداشته باشند و یا در خصوص آن شفافیت موضع داشته باشند.

وی افزود: پایبندی به اصول، ولایتمداری، تدین، سلامت مالی و عدم ابهام در فعالیت گذشته وزرای پیشنهادی کابینه نیز ضروری به نظر می رسد که البته اگر ابهامی نیز باشد در کمیسیون های تخصصی مجلس با این افراد امکان برطرف شدن دارد.

حجت الاسلام خرسند در پایان با عدم ملاک خواندن میانگین سنی کابینه، خاطرنشان کرد: ریس جمهور معتقد بود دوران آزمون سپری شده از این رو بنا داشته است از افراد با تجربه سابقه اجرایی در کابینه خود استفاده کند که ایجاد مشکل هم نخواهد کرد چرا که سن و سال موجب کاهش توانمندی برخی از افراد نیست از طرفی ممکن است برخی افراد جوان تر از توانمندی لازم نیز برخوردار نباشند.

https://shoma-weekly.ir/HMlXr9