سیاسی

پشتیبانی از قاضی امکان صدور حکم عادلانه را آسان می کند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: قوه قضاییه باید بدون هیچ نگرانی و بدون پذیرش تحمل فشار سیاسی احکام خود را نسبت به عناصری که دچار فساد اقتصادی و امنیتی هستند، صادر کند و تحت تاثیر فشار سیاسی قرار نگیرد.
حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به پایان دفاعیات "مهدی هاشمی" در دادگاه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه توقع عامه مردم از نوع برخورد دادگاه با این متهم چیست؟ اظهار داشت: بنا به توصیه اسلام و قانون اساسی و رهبر معظم انقلاب همه باید در برابر قانون یکسان باشند.

وی اضافه کرد: قوه قضاییه باید بدون هیچ نگرانی و بدون پذیرش تحمل فشار سیاسی احکام خود را نسبت به عناصری که دچار فساد اقتصادی و امنیتی هستند، صادر کند و تحت تاثیر فشار سیاسی قرار نگیرد.
ترقی با تاکید بر اینکه ما اطمینان داریم دستگاه قضایی تحت تاثیر فشارهای سیاسی قرار نخواهد گرفت، گفت: قوه قضاییه مصلحت گرایانه عمل نخواهد کرد البته طبیعی است فشارهای زیادی به وجود آمده باشد و عوامل گوناگونی برای کاهش کیفر مربوط به این نوع اتهامات اقتصادی و امنیتی اعمال شود.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: ما فکر می‌کنیم با توجه به مواضع روشن و شفاف قوه قضاییه و دادستان محترم که از حقوق ملت و نظام دفاع می‌کند اجازه تحمیل فشار‌ها را به قاضی نخواهند داد.
ترقی خاطر نشان کرد: پشتیبانی از قاضی این امکان را فراهم می‌کند تا قاضی حکم عادلانه خود را براساس شرع و قانون بدهد و تحت تاثیر فشار قرار نگیرد.

https://shoma-weekly.ir/OTsSGR